måndag 26 januari 2009

Ordning och reda!

.
Jag. skrev sms till Arne tidigare på eftermiddan...
Sa att jag kan hjälpa honom att få ordning hemma i röran
och att jag gör det gärna nu direkt, så länge jag har glöden uppe för idéen.
Han kom och hämtade mig och Wilmer och sen var vi igång vid kl 15.
Massor skulle slängas och annat skulle upp på vinden.

Han hade ju samlat på sig massor sen han flyttade in
och börjat på nytt jobb efter flytten, så att han aldrig kom sig in helt i nya bostaden.
Sen har det bara samlats mer och mer, så det är sånt vi tagit tag i.





Det hela arbetet tog oss lite mer än 3 timmar och vi jobbade hårt.
Så Arne ville bjuda på mat och jag fick välja vad jag ville, som tack för hjälpen.
Kina mat blev det och det tackar jag för! Med "fortune cookie".

Nu är det ordning hemma hos Arne och endast städning är kvar
och det fixar han lätt när han hinner. Känns skönt att ha gjort någon
nytta faktiskt och det blev riktigt mysigt i hans lägenhet nu faktiskt!
Nu kommer vi båda sova gott när vi gjort nytta idag!
That what friends are for, man ger och tar!


Imorn. fyller Wilmer 1 år! Ska snart lägga mig också.
Lär nog inte ha problem att somna för en gångs skull.
Ska kika några minuter till på nätet bara.. bostäder finner jag inga att söka på,
men snurrar runt lite ändå och letar. Sen lägger jag mig.
Loggar ju bara av och på internet heeeeela tiden ändå, så tröttnar!
Jäkla mobilt bredband från telenor, säger jag!!!
Min bostad ligger i en källare / bottenplan och är nyproducerad lägenhet,
mobil sändaren sitter ju taket och kåken har typ 5 våningar eller nått,
så blir ju ostabil sändning ända hit ner och då tappar jag internet heeela tiden!
Då jag söker ny bostad så ska internet möjlighet + att få plats
med min diskmaskin, vara största kraven på mina önskemål.


- Ciao så länge -

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

Tack igen. Du är en bra vän.
När vi bråkar slår det gnistor. Men alltid bästa vännen. Kram..