onsdag 7 januari 2009

Hittills med Madicken....

.
Tänkte berätta om hur Madicken har haft det än så länge...
Tog med henne till Norrköping då jag åkte hem från Lidköping.
Detta är ju mammas perserkatt, men hon ska vara hos mig ett tag.






Natt nummer ett.....
Första natten tog jag med henne in i sovrummet och stängde om oss...
Så gör jag med mina djur, för att vi ska komma varann närmare.
De man sover bredvid, brukar man få en relation med, är tanken.
Så tog med Madicken in i sovrummet på natten också..

Hon låg under sängen och sen kom hon fram då vi andra var lugna.
Wilmer sover i sängen vid mina ben och Oliver ligger intill mig i "maghöjd".
Madicken börjar utforska, klösa lite klor och sen ser sig runt i sovrummet.
Dröjde inte super länge, förän hon hoppas upp i sängen en stund...
Hon ville se vilka som låg där, sen fortsatte hon att utforska.
Jag har som jag skrev i tidigare inlägg, svårt med utrymme i min lgh,
att jag har ett hörne fullt med bröte som jag inte vet var jag ska lägga..
Madicken klev lite över bröten för att utfoska hörnet!

Jag vaknade mitt i natten, Madicken hoppar upp till oss i sängen
och jag känner nån sur stank av piss. Hon brukar ju lukta otroligt
så funderade på om hon satt sig nånstans.
Jag tittade på henne när hon skulle lägga sig där intill Wilmer på täcket...
Hon ser ju så spänd ut när hon ska lägga sig, att jag trodde hon kissade NU i sängen!
Så jag lyfter hennes bak för att kolla, men inget.
Sen tog jag henne i framtassarna för att se om hon låg i det, då morrade hon.
Jag såg inget där heller.....
Kände att jag vill veta, för det luktade väldigt starkt och illa,
men samtidigt om jag går upp, så kommer jag inte kunna somna om sen..
Men kollar jag inte så kommer jag då kunna sova i ovetheten?




Hur som.....
Jag somnade om och valde att kolla det hela på morgonen!
Jag tog ut allt ur rummet, all bröte i hörnet, för att kolla under allt.
Jag vann dessvärre inget, men kände fortfarande den starka,
sura doften av Madicken piss.

Igår skulle jag och Arne åka ut med Wilmer i skogen..
Nu när han är hemma i Norrköping så är han inte rädd mer.
På nyår så var han vettskrämd av alla smällare att det inte ens gick att rasta honom ju!
Men Norrköping kopplar han ju inte till smällare så kunde snabbt vara sig själv igen!
Jag stod i termobyxor och mössa, redo att åka till skogen....
Packade väskan lite å så... då jag upptäckte att Madickens kiss!
Jag har en Intex gäst säng från jysk, en sån man blåser upp med luft.




När man inte använder sängen, så tar man ut luften,
rullar ihop sängen som en sovsäck och placerar i ett fodral. Som en sovsäck.
Jag hade den ihoprullade sängen i fodralet, liggandes på golvet i sovrummet....
Madicken har alltså hoppat upp på sängen som låg ner i en rulle...
och kissat på fodralet av sängen!!!!!

Inte konstigt att det luktat sååå illa!!!
Sängen låg ju nedanför min säng och min huvudkudde!
Jag fick ställa intex sängen i duschen och få rent sängfodralet igen..



Natt nummer två.....
I natt valde jag att katterna får sova i lägenheten vart som helst.
Jag och Wilmer sov ihop i sovrummet med stängd dörr
och jag tänkte att om katterna har sällskap ute i resten av bostaden,
så kan Oliver hjälpa Madicken att känna sig bekväm och vänja sig vid bostaden.
Jag ställde ut en stor hundskål med kattmat i köket, att de båda har obegränsat
med mat under natten och massa vatten såklart.
Jag kunde höra Madicken klösa klor och kunde även höra någon äta ur kattmaten,
så de båda har ju varit framme och sett sig omkring hur som.
Madicken kanske blir mer bekväm då hon har Oliver hos sig tänkte jag.

Oliver gnällde utanför sovrummet då jag precis vaknat och drog mig i sängen!
Han lät lite ledsen över att vara på andra sidan dörren...
Han är ju trots allt van vid att vara inne där med mig och Wilmer.
Då jag gick upp så var Oliver så glad att se mig och Madicken låg gömd under tv-bänken.
Inte alls roligt enligt Oliver som det verkade.

Jag tar en dag i taget med Madicken,
men hon får nog vänta med att sova instängd i sovrummet ett tag..
Då får Oliver också vänta med det. Så hon inte blir ensam alltså.
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja de gör du rätt i,katterna kan ju va där ute,eftersom dem kommer överens