måndag 12 januari 2009

Kan man boka Joe Labero?!



Jag vaknade en timma tidigare än alarmet var ställt på..
Ringde något nummer som jag inte hade i mobilen.
Det pratades in på mobilsvar, men hade ju 10 röstsamtal att gå igenom, suck.
När jag väl lyssnat av, så fick jag reda på att det var min hyresvärd.
Han sa att det gäller hunden igen och grannen ovan. Hon har klagat i helgen.
Han vill höra vilka åtgärder som vidtagits eftersom hon fortfarande klagar säger han..
Och att ja ringer upp. Suck. Nått skall har hänt men så jäkla lyhört kan det väl inte va.
Pappa säger att man måste tänka extra på isolering, då man bygger om en källarlokal till bostad.
Borde ju han veta som byggt kåk han också ju..


Oavsett åtgärder jag tar, så kommer det inte gå att få 100 % tyst på en valp.
Även om tiden va fel. Ja kan ju inte hinna få tyst på han förrän han redan gjort nått läte ju.
Men då är det för sent, eftersom hon redan hunnit klaga!
Hon är ju lättväckt och lättstörd, så ett skall klagas på även kl 22-23 på kvällen.
Visst det är inte acceptabelt, men man fostrar en hund upp till den är två år,
så hur f*n ska jag få honom felfri å en vecka!?!?!?!?!






Angående nummer, så har jag ju min K800i
för tillfället, eftersom min C902 är på lagning.
Har sparat denna som reserv och bra var väl det,
nu när sånt här händer. Men sim-kortet har visst inte
några nummer alls, utan allt sitter på min gamla mobil.
Har kvar lite nummer där. Så antar att alla mina
aktuella telefonnummer sitter på minneskortet
och det använder jag inte just för tillfället.
Därav så såg jag inte värdens nummer som en kontakt.

Hur kan dom tro att man inte tar vid några åtgärder angående att jobba på hans skällande,
bara för det inte ännu blivit 100% tyst! Det går ju inte!
Dom ska som sagt var fostras tills dom är 2 år och under denna tiden räknas dom
som valpar / unghund, så är inget som görs på en handvändning, utan med lite tid.



Kan ju inte få honom vuxen!
Men ring Joe Labero och be han trolla???
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

jag vill att du läser mailet jag skicka , för ja kommer imorn