lördag 20 december 2008

Tid det tar..........



Väcker mig tidigt både i natt och nu på morgon för att gå ut
men ja har vart ute en bra stund nu igen, precis som i natt å inte fan händer det nått....
Vart ute en halvtimma och inte ens en liten kiss har hänt...
Han bara går och nosar, drar i kopplet och glor på folk som är på avstånd.
Segt för mig som inte fått sova i lugn och ro, annars hade jag lättare stått ut.
Skällt på en del har han gjort med. Min energi är inte den bästa heller, men vad gör man. 
Jag är ju ensam om Wilmer och då får han stå ut vid alla mina sidor också.




Jag är ju sån här att jag vill ut och rasta snabbt på morgonen.
Sen vill jag in och ta kaffe, göra mig i ordning och Sen
kan jag ta längre promenad eller ute vistelse med Wilmer.
Vill bara inte gå ut med oborstade tänder, håret åt alla håll och ögonen i varje hörn.
Jag vaknar till lite om jag fått i mig lite kaffe, fått duscha eller tvätta av mig
och känner mig ju fräschare med. Inte kul att visa sig ute med hår åt alla håll.
Var då lättare som långhårig isåfall, där man bara sätter upp en tofs och går..


När han heller Inget .GÖR. ute!!
Svårare att slappna av under kaffet och då jag gör min i ordning lite.
Eftersom jag vet att han inte gjort nått ännu.
Då kommer han säkert att säga till mitt i nånting.
Då jag står och har duschat precis, eller vad som helst.....


Hörde av mig till Arne förut med..
Fick inget svar på När dom blir hämtade i Linköping, som jag skrev
innan jag somnade. Men på morgon, strax efter 9, så hade han skrivit;
"Ja har inte vaknat riktigt än."

Vad han nu menar med det.. Kom från tomma intet.

Skrev tillbaka sen när jag gått upp typ 15- 30 min efter hans sms,
att jag tänkte ta frukost och tända 4e advents ljuset i förtid.
Skrev sen igen att jag undrar om han ska vara med eller sova vidare.
Så jag skrev att jag kommer tjuvringa några signaler så får han besluta vad han vill.
Så jag ringde några signaler i kanske 3 samtal.
Han hör ju så dåligt med, men inget svar i sms..
Så får ta kaffe och sånt själv.


Idag blir det resa till Lidköping som sagt!
Får se om jag solar nått, annars blir det inte så idag..
Men då finns det annat att göra, så...
Men kunde vara najs att sola en sista gång innan jul å så.
Har ju pengar på Meddo kortet och i Lidköping så är solarierna inte lika bra.
Men men, får se hur jag gör och hinner.. Nu är kaffet klart hur som!
.

Inga kommentarer: