tisdag 16 december 2008

Klipptid är bokad

Imorn kl 16.15 så ska jag klippa mig igen.
Håret är tungt och trist just nu.
Min naturliga hårfärg kommer nog vara i Hela håret efter detta besöket.
Har ju sparat ut allt, och har nu bara lite grann färgat hår i topparna bara.
Skönt att håret får vila ifrån färg och dylikt.


Eftersom jag hållt håret lite kortare en tid, för att snabbare på snyggast sätt bli av med färgning och få det naturliga att se bättre ut ihop med det färgade, så var det ju lättare att hålla håret kortare, det går ju snabbare om inte annat, än att ha långt hår varav en lång halva är färg och resten naturligt.. njaa....

Så nu är håret i axellängd och jag funderar på hur jag på snyggast sätt ska välja frisyr.
Har letat på nätet och lite känsla som dessa fyra foton är väl tänkt.
Har ungefär den färgen som .foto nr 1. och är väl lättast att ha nån sån frisyr med.
Uppklippt och lätt att rufsa till samtidigt.
Klipper man upp för mkt igen så lär väl det kortaste resa sig som en bulle då man är nyvaken och så ska man ut med hunden och håret är knäppt. Bättre med nått som är mer lätthanterligt, så uppklippt så pass mkt som jag brukar ha är nog ingen bra idé ännu. Har ju haft rätt så mkt uppklippt och då är det kortaste stråna så de precis ligger på skallen.






Har lagt in dessa fyra foton i mobilen, så blir väl att jag visa dom alla
och sen förklarar resten, så får vi se hur det slutar typ.
Vill ju hur som helst känna mig fräsh över jul och nyår.

Fyller .25 år. om .Exakt. en vecka idag.
Så lite solarium kör jag på och även klipptiden imorn gör susen.
Har även färgat ögonbryn idag och vaxat
ansiktsfrun + ögonbrynsfrun, så jag är ren och slät.
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oooooj vilka frisyrer, de 2 understa gillar ja :)