torsdag 18 december 2008

Houston, we have a problem!




Sitter i en knivig situation....
Söker ny bostad IGEN! För nya klagomål har kommit in.
frown


Satte ju upp en lapp i trappen och en på min dörr om att jag har en unghund i träning och att få honom 100 % tyst kommer inte gå, men jag jobbar dagligen på att han ska bli så tyst som går! Hyresvärden sa strax efter min inflytt 1 november, att om han vetat att jag hade haft hund, så hade han tackat Nej. Hmm..... kul att höra, nä! ..worried




Har ju inte bott länge här och nu känner jag hur det pressar på ännu mer om att finna ny bostad. Hon över mig är ju super känslig och lägger sig omkring 21 på kvällarna. Jag lägger mig omkring 23-00 och om han råkar låta nått innan vi lägger oss, så är det kört!!! Han låter inte alls mkt de ggr det hänt, men även ett skall väcker ju henne och då klagar hon! Ska jag också lägga mig så tidigt som hon då kanske? Bara för att han inte ska få chans att göra nått skall ifrån sig.. Eller borde hon bo i radhus eller nått?? Bor man i en kåk med 3 trappuppgångar och och flera våningar, så är det som sagt var fler hyresgäster och om grannen låter nån gång, det får man på ett annat sätt ta, än då man bor mer privat som i ett radhus eller villa tex.


Hyresvärden sa även att han hört då han gått förbi utanför mitt nån gång och detta är olyckligt säger han. Han tyckte också att jag får ta hunden på träning, men det har jag ju gjort och även tränar varje dag ju. Jag vet ju att Wilmer nån gång då värden råkat gå förbi, har varit i ett stadie då han antingen ska få mat eller då vi är på väg ut.

De situationerna jobbar vi ju dagligen med, vallhundstyp som han är

och talar om vad han ju vill, så tränar vi på detta hårt ändå.






Jag är ju med Wilmer nästan 24/7 och han låter inte .. mkt ändå!
Visst har han skällt nått skall då nån gått i korridoren utanför vår dörr,
men detta är under dagtid och då har jag snabbt fått tyst på honom genom

att be honom lägga sig i sin säng. Han har då snabbt fattat och går å lägger sig.

Han är ju trots allt under träning så NÅTT skall måste väl få komma ur käften på han?!

Tur att jag inte har en bäbis med kollik säger jag! Vad hade då hänt!?!?




Känns som en stor klump inombords!
Har ju gått rätt så bra tycker jag, men då inte ens Det duger..
Lyhört vet jag ju att det är eftersom detta är en nybyggt bostad i en källarlokal

och det ska visst vara lyhört ifrån källare och man bör isolera om det ska

byggas lägenhet av en källarlokal.. och de byggs även en till lägenhet intill

min tvåa, och jag kan alltså höra VAD dom säger där inne, byggarbetarna.

Det ringde i snickarens mobil häromdan och jag hörde perfekt signalen

och sen hörde jag honom i lugn röst säga "ja hallå". är det lyhört!






Letar nytt IGEN och har en .annons på blocket. dessutom!
En kille har hittills hört av sig om att byta bostad, så får se vad Han har för nått.

Vill ju gärna trivas där också ju.






Irriterad, ledsen, besviken, upprörd, förvirrad och omtumlad är jag!


Homer: doh!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

mycket lessamt att de är så här, men du hittar snart något annat, där wilmer och oliver räknas o kan känna sig välkomna ,synd om wilmer nu ,och även dig tycker ja,de ska bli skönt när ni kommer hem hit över jul i allafall ;) ser mycket fram emot detta