söndag 21 december 2008

"Heartbreak Hotel"


Kopplar av lite med svensk film på 4an. Lite underhållning är ju inte fel.
Har hjälpt mamma med datorn idag och imorn tänker jag
spendera på Wilmers behov mest. Att göra av med energi och så.
Vi beställde pizza förut och tog en 3.5a..
Men Jösses vad liten den pizzan var Hahaha!
Och detta skulle vi två dela på!

Vi tog lite fika några få timmar därefter. Lite lussekatter och kaffe..
Duschade nu på kvällen då datorn funkar som den ska
och oj vad skönt och uppfriskande det var.
Provade mig fram lite på mitt nyklippta hår också.
Platt tångade och tog lite grann av det nya hår pudret
som jag köpte på salongen. Igår provade jag för första gången
men tog för mkt puder så det blev för stelt och konstigt.
Så kände för att prova lite förut. Blev mkt bättre!
Lättare att hitta bra balans genom misstag och försök.



På tisdag fyller jag 25 år. Sen är det julafton! Går fort nu.
Får se lite hur det kan bli. Ska se till att gå till pappa nått också,
så att Wilmer får leka med Alfons å så.
Nått vill jag ju dricka på nyår.. Jag fyller 25, det är juldagen osv..
Så får se lite hur det kan bli. Är ju samtidigt ingen vanlig ålder att fylla ju..
Är aldrig ute längre så får se hur detta ska firas.
Nu är det nyheterna, sen fortsätter filmen.
Därefter blir det en sista promenad med Wilmer innan läggdags.

Bör ju gå upp i bra tid och satsa på dagen lite bättre än
vad denna söndagen blev. Wilmer ville ut i natt också, vid 4.
Var svårt att slappna av eftersom han var smått rastlös
och sen tog det som vanligt mellan 1-3 timmar att somna om.
Då väcker han mig vid 8 igen och somnat som jag gjort så är
jag ju i den där sköna sömnen igen. Som han på natten väckte mig ur.
Jag fick gå ut med honom och sen skulle jag somna om men som
vanligt så tog det ju 1-3 timmar.. Alltid så!
Detta är andra natten som jag inte får sova normalt för Wilmer.


Vädret va nyss föresten.. Blir regn kanske, plusgrader
och massa envis blåst över julen här nere i landet.
Suck va trist! Men i norr är det snö redan och mer väntas.
Där hade dom också rejäla minus grader såg jag. -20 på flera håll.
Hoppas vi i söder får vitt nyår iallafall då.
Inte plusgrader, regn och massa blåst ju..
.

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

ses samma film jag med. Skönt det blev bra med datorn. Du blev fin i håret med klippning. Fast igår som du sa kändes ditt hår konstigt. Men man provar sig ju fram. Ha en trevlig födelsedag.