lördag 27 december 2008

Annandagen, en annan dag!


Jag var bakis idag så fick försöka att få kroppen i form igen
med värktablett, ätbart osv. Sen var det dags att duscha också.
Vi skulle nämligen iväg till mormor och morfar ute i Vinninga på middag.
Dom serverade lutfisk.
Dom bor numera där ute i ett mysigt gammalt stall.
Det är ombyggt till två lägenheter och är i yta på över hundra kvadrat.
Träbalkar i taket finns fint bevarat, stora öppna ytor och standarden
är av högre klass så klart. Ekparkett, ek trappa, grå sten plattor i hall
och toalett osv. Taket har träskivor och detta är målat i vitt.
Perfekt lägenhet att ha lantigt hem i. Väldigt mysigt och fint i två våningar.


Nu ligger jag i sängen och imorn ska Benjamin firas.
Det är min kusin och precis som de flesta i släkten så fyller han nära jul och nyår. Han blir 13 år imorn och jag funderar på ha Wilmer hos min pappa under kalasets gång. Så att jag slipper träna Wilmer på att vänja honom vid barn
och för mkt rörelse på detta sättet..
Han blir osäker i dessa miljöer och skäller hysteriskt på främst av allt barn.
Är ju trots allt Benjamins dag så kanske bäst att fira den lugnt eftersom Wilmer kräver så mkt träning och korrigering ständigt. Måste vara vaken och uppmärksam så jag i tid kan hindra att han får sina utbrott..
Har frågat min pappa om det är okej. Nu ska jag sova hur som.


Kramiz på alla där ute
.

Inga kommentarer: