lördag 29 november 2008

Lasange


Arne jobbade lite grann idag också...
Jag drog iväg ett sms där jag frågade om man inte skulle kunna laga lite lasagne idag! roll eyes (sarcastic)





Vi åkte iväg och handlade lite innehåll, vilket inte är så mkt egentligen ju...
Jag satte igång och brynde färsen, medan Arne gav sig in på vita såsen!
I den ska det ju vara lite kryddor som timjan, ost, mjölk och sådant..
I min färs skulle det vara en viss påse med tomat, lök och allt vad det var..
Vi körde alltså den "lättare" varianten av att laga lasange.





När allt innehåll finns i färsen, så ska det puttra några minuter.
Såsen ska ha den rivna osten och även den stå och koka då alla ingredienser finns i.

Då är det dags att smörja ugnsformen!
Snart är det ju dags att fylla på allt i formen, så jag sätter igång att smörja,
medan allt kokar på plattorna under Arnes uppsikt....






Nu värvar man ju lager mellan plattorna i paketen, köttfärs mixen och den vita såsen.
Sen ska ju även lite extra riven ost vara allra i toppen av den klara formen sen då....





fortsättning följer....

1 kommentar: