torsdag 27 november 2008

Early bedtime?


Jag och Wilmer har nu vart ute på en lång promenad tillsammans!
I över en timma har vi gått och gått, utan att nästan alls stanna.

Vi gick neråt polishuset först, sen stängde upp
och gick längs med folkparken och norra promenaden. Sen tog vi värmlandsgatan upp.
Den leder ju hem så blev en omväxlande promenad med motion och sevärdigheter.
Där nere går vi ju inte längre sen vi flyttade upp till haga,
så gjorde promenaden mer intressant med omväxling.


Spårvagnarna har redan tomteluvor ovanför chaufförens körhytt
och träden som står i ring stod rondeller har tända ljusslingor.
Även alla träd som står uppstaplade längs med kungsgatans trottoar har tända ljusslingor i grenarna!
Snart kommer ju även de stora adventsljusen att tändas ett i taget också.
Det är nämligen så att en sån ljusstake som vi har hemma på bordet
med fyra ljus och mossa i, såna stora fast i elljus är utplacerade på vissa delar
av Norrköping för att det sen ska tändas ett ljus varje advent.

Tog ju inte med mig mobilen ut på promenaden, men nu har jag skrivit länge,
klockan närmar sig plötsligt elva och jag ska sova här.
Nu är nog Wilmer trött och som jag tror å hoppas så kommer vi båda sova sött!
Imorn ska jag be snickaren i lägenheten intill min, att låsa upp källarförrådet
så jag både kommer åt mina julsaker, och kan byta källarförråd dessutom.
Enligt värden, så kunde snickaren låsa upp. Dom bygger ju upp en bostad intill min..
Så ska riva efter pynt Imorn, då jag väl kommer åt grejerna.
Städa, diska och pynta inför advent är sen tanken under helgens gång!

Natti nu!

Inga kommentarer: