fredag 28 november 2008

Advents pyzzel

Köket....
Köksfönstret har fått sig en lila pappstjärna
.
.
Röda mattan har fått sig en plats på köksgolvet
.

.
Röd duk på köksbänken..
.
.
.
Vid matbordet....
Även fönstret ovanför köksbordet har fått en stjärna i lila papp, samma som i köksdelen så klart! 
Till vänster i fönstret, har jag hängt upp den indiska ljuslängan!
.
.
.
Framför köksbordet är en röd långmatta placerad. Wilmer ville genast lägga sig på mattan
.
.
.
Nere i storarummet, så är en röd duk även där placerad på bordet.
Wilmer förföljer ju matte, så nu är han här nere han också.. bara för jag gick ner hit!
.
.
.
Jag har ännu mkt kvar att pyssla med, men också kommit en bra bit redan!
Röjde ju i mitt källarförråd tidigare idag också, så kastat massa onödigt!
.
Nu ska jag röja upp lite på köksbordet så att jag kan placera ut en röd duk under blomman där också.
Städa lite till och göra det extra mysigt.. kommer hålla på lite i hela helgen tänkte jag.
Men tills på söndag ska det vara klart. Då vill jag kunna slappna av med adventsfika..
gärna tidigt på morgon, innan solen gått upp och istället tända ljus..
.
.
.
Det. är en mysig advent för mig!
.