lördag 25 oktober 2008

Trotsåldern!!



Oh ja! I natt har vi haft en trä plank till öppningen av sovrummet.
Som ni ser så är planket ganska högt ändå.
Går precis nedanför baken på mig.
Sheltien är ju en ras som ska klura ut de problem de inte förstått.
Wilmer har vart gnällig i natt och skulle ta sig över planket!
Han tog sig efter många om och men, förbi på ena sidan,
genom att envist trycka sig fram. Jag fick ta mig upp ur sängen
och visa mig ännu mer envis än han (om det nu är möjligt).
Han blir återigen gnällig och ska ta sig över.
Han kommer senare på att man kan HOPPA över planket..
Även om det är högt! Sheltien är ju trots allt en vinnande ras på agility
och det lär han ju vara bra på kan jag redan se!

Nu står planket framför öppningen till köket
så att katterna kan äta sig mat ifred.
Men nu när han redan klurat ut hur man tar sig över
så finns inte mkt som stoppar honom..
Snacka om trotsig och testa gränser!

.

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

-Hundar har ingen trottsålder- Ha det har dom visst. Vad man än kallar det så funkar det så i alla fall