tisdag 7 oktober 2008

Sickness






Jag hämtade kaffe i köket och när jag kommer in i
storarummet igen, så sitter Wilmer i soffan och äter nått..
Jag ser rätt så snart att det är spy han äter på.
Han har alltså spytt en rejäl blabba som är på soffdynan
och även på golvet nedan!


Men han har inte spytt klart!!


När jag kämpar med att ta bort spyan från soffan och golvet,
så lägger han en helt ny och lika stor, på sin bruna säng!
När jag sen kämpar med att ta bort den spyan,
så kommer en till, fast på golvet!




Han försöker att hoppa upp i soffan igen,
för av nån anledning så spyr han helst på mjukt underlag!
Men han får ta sig ner på golvet och Där händer en till spya!

Jag låter honom inte få äta upp spyan, med foder i, som han ju försöker,
för det får ju honom bara att spy på nytt!

Jag passar på att ta bort all hundsängar, mattor och liknande,
så att han inte kan sätta sig på nått sånt och
sen ska jag se till att han inte hoppar upp i säng och soffa på ett tag.


Fullt upp denna morgon!
Vet inte om han har influensa, ätit för fort kanske, eller vad det kan vara!
Spyet luktar ju inget vidare heller! Stinker diaré av nån anledning!


http://druttizen.mylava.net/dyn_img/generic/10.gif


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

fy va jobbigt när någon är sjuk