tisdag 7 oktober 2008

The Dog Whisperer



Såg på The Dog Whisperer med Cesar Millan förut.
Idag var ett bra fall med tips som jag gärna ville höra!

Första hunden ut var en sheepdog och Cesar pratade om hur dom gör mot fåren, och hur man som 'herde' ska göra mot en fårhund för att bäst kommunicera. Wilmer är ju fårhund och har ju dessa beteenden som denna hade i programmet, mer eller mindre. Men jag kunde ta åt mig råden, trots att Wilmer inte är nära samma besvärlighetsgrad som denna sheepdogen. Bäst att göra rätt med diverse små problem från början,
för det stora börjar ju alltid smått!
Vill ju gärna veta hur rasen arbetar med det som finns i blodet, att valla och vakta fåren mer eller mindre.... hur man hanterar en vallhund och hur dom kommunicerar med fåren osv osv. It maked sense!

Letade efter klippet på nätet, på detta avsnittet som tydligen enligt tv4+ hemsida ska vara episode 23 eller 25 av 35. Nu krånglar min dator, men tror jag fann klippet på you tube. Kan inte få filmen till att vilja rulla, så får se imorn om det är rätt klipp, men klistrar ändå in det där i bloggen så länge!



Inga kommentarer: