onsdag 8 oktober 2008

Day journal

Rastgården var tom när jag kom fram i eftermiddas,
men gick in och lekte med boll tills någon dyker upp.



En efter en...

Efter någon kvart, dyker det upp två igenkända personer från valpkursen i somras! Dom har en lika gammal hund som Wilmer och deras Nova fyller också ett år i januari. En 'dobermann / schäfer' är hon.
Sen kommer det en 'långhårig schäfer' hane, med två stycken även till den jycken. Det går massa hundar förbi utanför gården och vissa kommer in och hälsar med sin hund.
En ung tjej i min eller syrrans ålder kom in en sväng med sin 'beared collie' och en liten dotter på endast 8 månader. Jättesöt med stora och blå ögon!
En man kommer förbi efter ett tag, med sin 'border collie', senare därefter även en kvinna med sina två hundar. En 'boxer / norsk spets' (eller nått annat norskt) och den andra hunden är en liten fisförnäs dam, en 'papillon'. Denna hundägaren, med hundarna var ju den jag en natt träffade här utanför i parken och vi stod och pratade nån halvtimma eller två. Men ingen av oss tänkte på att det var den andra, förrän jag senare på rastgården frågade henne om hon brukar han den lilla hunden i cykelkorgen, och DÅ kom hon också på att det ju var Jag i parken på natten! haha Där har vi stått och inte känt igen varann först!



6 stycken


Den långhåriga schäfern stannade ju inte igenom hela vistelsen, men då det var som mest hundar på en och samma gång, så var det 6 st hundar! Den unga tjejen med sin baby och den skälliga bearded collien, kom jag bra överens med. Det gjorde jag med alla, men hon var extra lätt ändå! Många hundägare är lätta att handskas med på såna här platser och vi alla går ju hit just för hundens sociala bit, men även vår sociala stund med andra hundägare. Man står och pratar skit i solen, hundarna leker, det finns bord och bänkar att sitta vid, endel har med sig kaffe i termos osv.


Tack för lånet!


Städade ur Arnes bil då jag kom hem vid 19 på kvällen.
Detta för att visa min tacksamhet på att jag kunnat låna bilen!
Gör massor att jag och Wilmer kan åka iväg lite och ha en trevlig dag på annan sida av stan. Han trivs, jag träffar massa nya människor och vi båda lär känna varann mkt bättre!





När jag vaknade imorse, så låg jag med ansiktet in mot väggen och känner en kropp som trycker mot svanken typ. Wilmer ville ligga nära, så han mös mot mig för att känna närhet. "Va sööööt", tänkte jag!

Efter att ha legat så lite, så kände jag hur han kröp uppåt, för att närma sig kudden mer, så nu låg han rygg mot rygg. Sen kommer Oliver så klart och lägger sig på min kudde, så vi myser allihop.
Wilmer har ju blitt mer mysig sen kastreringen, och ju mer tid vi har trevligt ihop, så trivs vi mer med varann och får mer känslor för varann.
Det känner både jag och Wilmer.


.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skriv-up, jag är normal besökare på druttizen.blogspot.com, sköta den fina fungera, och det kommer att bli en regelbunden besökare under en lång tid.