onsdag 1 oktober 2008

Blöta höstar...



Nu har vi vart ute och tatt vår tid att få nosa extra mkt idag!
Det regnar, så Wilmer har ett 'regntäcke' på sig.
Verkar vara nu som hösten slår igång sin tid (!)
Blött, kallt och våta kläder.....

Början av hösten är ju fin, då man ser alla fina färger på löven och man kan känna lätt frostig luft, som gör det mysigt att klä på sig och ta en långpromenad. Träden har löv kvar och är inte bara torra grenar som det blir mer in på hösten, då löven fallit ner.. För när hösten sätter mer fart så är det fina över och bara blött återstår fram till vintern.




Det ökade att regna, så var dags att tänka på att gå hemåt!
Blöt i ansiktet som han är, så var det dags för mat.
Han sitter och torkar i väntan på mitt kommando "varsågod".
Han får ju inte ta maten som jag hällt upp i skålen, förän jag tillåter.
Mkt bra träning i diverse situationer sen och
han är super duktig på det momentet!

Han fick som många andra ggr sitta och vänta länge,
så han sitter ju med kontakt med mig och väntar in att jag ska ge mitt godkännande!

"Varsågod"


Så där ja!
Nu ska matte ta kaffe och Wilmer få torka lite!

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

va söt, nu kommer du ju snart till mommo åååde ska bli så kul, då får du hälsa på morfar o leka me alfons ,tänk vad glada dem oxå blir när ni kommer