tisdag 7 oktober 2008

Abborreberg




Tennis fick utebli idag, eftersom Wilmer inte mått så bra.
Lånade Arnes bil nu på kvällen och tog med Wilmer till Abborreberg, på Lindö.
Han har fått chansen att vila mkt idag och ta igen sen,
så nu tänkte jag att det kan vara skönt med lite frisk luft och få röra på bena lite.
Skönt också att umgås lite ensam med Wilmer,
men andra tillfällen är det också trevligt med någon som är med.





Eftersom han är en hetsätare och det kan ha viss del av "influensan" att göra,
så delar jag upp maten en tid nu, för att se hur han mår.
Han får lite då och lite då, för att hinna smälta maten
och inte bara vräka i sig allt på en halv sekund.
Ska även försöka byta ut belöningsgodiset,
till att ge honom lite matkulor istället. Då vi tränar osv.





Nu har jag med kvällsmaten lagt bara lite i skålen och sen fick han sitta på toa en stund, medan jag gömde ut matkorn runt om i lägenheten. Dom ska inte synas, utan han måste lukta sig till maten själv. Den öppnade jag då dörren, när jag placerat ut tillräckligt och gav kommandot "sök"!
På detta sättet hinner han smälta maten bättre, jobbar med nosen och det blir nog roligare dessutom, för honom. Är ju en arbetar ras som gillar utmaningar!

.