måndag 6 oktober 2008

Fullt hus!


Arne ska få en tjänstebil på Securitas och det var visst inte riktigt än,
som vi trodde, men jag hann ändå att låna bilen fram till 16.30.






Jag städade ur i bagaget lite och sen förberedde med transportboxen.
Tvättar också idag, men passade på att ta med Wilmer till Vrinneviparkens hundrastgård. Så han fick leka av sig lite denna soliga dag! Var tomt där, men jag klev in och började kasta boll. Strax efter kom en ung kille, några år äldre än mig bara och hade också en valp med sig. En tik på 5 månader. Blandras mellan nått varg utseende, schäfer och collie. Dom kom riktigt bra överens och gillade varann mer och mer! Ägaren var i min sits mer eller mindre och han bor nära mig, så även han fick ta bilen dit för att leka av lite energi. Hundarna lekte rätt länge och jag pratade med killen under tiden.




Sen kom en 'komandor'!
En tik i den ras ni ser på bilden.

Henne hade alla respekt för. Det är en sån ras som vaktar fåren från vargar å sånt, så inte konstigt kanske.





Dröjde inte länge förrän det kom en långhårig schäfer, tillsammans med en mamma och två barn. Det var inte komador tiken van vid, men gick ändå bra runt barnen. Även den hanen hade respekt för komandoren 'Amanda', som hon hette. För övrigt gick alla hundar bra ihop och Wilmer trivdes ju allra bäst att leka med den andra valp-tiken som var först där.
Strax efter den långhåriga schäfern, så kom en rottis. Såg ut att vara en blandras och var även den en hanhund. Nu vaknade schäfer hanen till liv och försökte jucka i bak på rottweilern. Det är ju mest för att kränka den andra hunden som dom gör så, sätta på plats lite lixom. Visa vem som leder. Rottisen ville leka med Wilmer, men blev inte av med schäfern. Sen bytte dom roller, och då skulle rottisen jucka på schäfern iställer. Ja jisses!


5 i en gård


Nu var dom alltså 5 hundar i en lerig hundrastgård!
Det hade varit fuktigt, så all uppsprättad jord hade blitt geggig!
Eftersom jag skulle tillbaka och lämna bilen vid 16.30 så åkte jag strax efter 16 och såg att killen med valpen som jag och även Wilmer kom bra överens med, dom åkte dom också precis efter oss.

Han berättade föresten att dom planerar att bygga en hundrastgård här i folkparken. Borde vid ute -tennisplanerna pch där dom har små marknader emellanåt. På gräset är det tänkt att bli en hundgård. Bra det tycker jag! Undra när den blir klar..

Sen kl 18.30 är det hundkurs igen!
Wilmer fick sitta i badkaret och schamponera sig ren förut, och nu ska han få vila, jag ska äta och sen drar vi till brukshundsklubben igen. Redan lite trött efter hundgården och säkerligen Wilmer med, men man kan ju gå undan lite om det inte funkar på kursen mer.


Nä nu ska jag käka lite!


.

Inga kommentarer: