lördag 2 augusti 2008

Sheepdog vallar hem katten!


Skulle ut med Wilmer en sista gång och när vi skulle in så var Oliver vid min dörr. Skulle ju torka tassarna på Wilmer och då passade Oliver på att smita ut innan jag stängt dörren. Han skulle aldrig sticka om jag hade öppen dörr.. Men nu stack han ut i trappen och jag bad Wilmer att hämta honom.





Oliver var på trappsteget å tänkte ta sig uppåt i huset.. Då han såg mig så stack han ju längre upp.. När ja fått Oliver att vända så vi kommer ner igen, så bad jag Wilmer igen och då såg Wilmer till att valla ner Oliver och ta honom in till lägenheten som hade öppen dörr.

Wilmer fick belöningsgodis för att han fångade in katten igen och nu ligger vi inne för att sova.



Tror Oliver känner sig utanför och ville visa mig det. Har glömt att finnas fullt ut för honom vet jag, så ska försöka bli bättre igen på att ge han uppmärksamhet!
Inte kul att han ska känna sig nedstämd för detta. Han var ju här före Wilmer dessutom.


För övrigt så kommer dom Mkt bra överens numera! Dom är som syskon nu och det går bara mer framåt för varje vecka.



Natti nu. Kram!


Inga kommentarer: