lördag 30 augusti 2008

Cruisingen är igång


Karavanen började på Kungsgatan i Norrköping kl 17.00
Kunde se ifrån fönstret, men ville gå fram och titta ändå.
Bra för Wilmer att vänja sig eftersom han har en jobbig period just nu där han är inne i skäll och rädd -spökåldern. Så bra att miljöträna mer och vänja honom.

Det började lite glest, men snart blev bilarna tätare!



Wilmer var lugn och bra till en början med.
Obekvämt först med bilarna osv, men lugn så fort vi slått oss ner.
Vi satt intill trottoaren och kikade längs Kungsgatan.

När vi suttit någon halvtimme och haft det lugnt,
så "vaknar jag till" av ett plötsligt utbrott från Wilmer!
Då är det en unge som åker förbi på oss på en kickbike!
(skateboard med handtag typ)

Därefter hade han utbrott åt ALLT igen! Suck!
Ungen åkte ju fram och tillbaka också, alla folk omkring vänder sig om och Wilmer beter sig hysteriskt! Jag försökte lugna honom så gott som gick, samtidigt som jag bestämt visade att det där accepterar jag fan inte!

Bra ändå att ungen fortsatte åka hela tiden,
för jag fick chans att kunna styra Wilmer till rätta.
Tog lite tid och lite lätt retligt är det ju, men hann att visa bestämt till Wilmer, så att jag till slut kunde sitta där utan att hålla igen hans mun och sen kunde jag sitta där med honom utan att alls röra honom.
Försökte sen avleda honom varje gång någon gick, cykla, åkte förbi osv.




Vi stannade omkring 1 ½ timma.
Sen gick vi hemåt! Jag behövde få mat i mig bl.a

Wilmer hann att lugna ner sig och jag var nöjd med både hans lugn och av det vi sett av cruisingen. Kan ju gå fram senare igen om jag vill titta utan Wilmer tex.

Kan ju även se rätt bra från mitt storarums fönster!
Jättebra läge har jag ju!




Det är idag bilutställningar och cruisingar
på rätt så många orter runt om i Sverige idag.
Här i Norrköping firar ju klubben 50 år dessutom
så kan bli fler bilar än vanligt.
I Haninge, Stockholm sänder dom ut om raggarfest osv
på tv4 nyheterna emellanåt har jag sett.
Lidköping har sitt och Farsta's Moonshine Cruisers har ju
Foggy mountain rockers + Rebels revenge på sin raggarfest.....


Ja massa ställen har fullt ös just ikväll!



Inga kommentarer: