torsdag 22 maj 2008

Vårdagen blev till Vår dag!

Ja nu har vi kommit hem från vår långa promenad i city..
blåser lite grann, men varmt är det ute!
2 timmar
har vi vandrat runt nu, så han söver nog göttit här sen.
Hoppas jag :D :whistle:




Behöver handla, så hoppas jag kan lämna honom medan jag cyklar bort till Maxi, om jag orkar.
Jag blir ju rätt trött jag med, precis som Wilmer. Så att cykla ändå dit är inte det som mest lockar då man har valp och dessutom måste ut på nätterna. Man är lite som en zombie varje dag :lol: p:

Men måste ju handla och ska man handla en del, så bör man ju inte handla på dyraste ica precis.
Brukar ha periodkort så man kan åka hur mkt buss och spårvagn man vill på en månad, men nu skaffa jag ju Wilmer så fick strunta i att fylla på mitt kort denna gången. Skulle vara väldigt bra att ha nästa månad faktiskt, eftersom man inte ska lämna dom utanför affärer. Speciellt nu när han är valp, så får jag inte gärna vara borta för länge lixom. Tar sin tid att cykla till Maxi tex.
Sms biljett kan man köpa, men eftersom det ska bytas mellan vagn och buss och sen även tillbaka hemåt igen, så blir ju en resa kanske inte så värst billig trots allt..

Hungrig och trött är jag nu efter vår 2 timmars långa tur ute, men handla måste jag. I värsta fall fuskar man och tar ica strömmen, som ligger nära hemmet, men då går ju pengarna åt snabbare också :left:

Inga kommentarer: