onsdag 14 maj 2008

Utelåst!




Vi va ute och lekte lite förut. Jag tänkte hämta en jacka inne så vi kunde ta en längre promenad, men upptäckte att nyckeln inte var i fickan!


:yikes:






F** också!
Hade inget val än att ringa securitas så dom fick komma och låsa upp. Vilket kostar 300 och dom ska ha pengar kontakt, så som tur var så hade jag både plånbok och mobil på mig, vilket jag inte annars brukar ha då jag rastar hunden kortare stunder. Så var ju bara att traska iväg till minuten och hämta ut pengar i pissetöfflerna!





Inte hänt förut och jag har änna väntat på NÄR det ska hända i denna lägenheten. För grejen är ju att när man stänger igen dörren, så är den låst! Vill man ha den upplåst så måste man öppna dörren och ta bort spärren vid sidan där.






Sånt kan gå väldigt fort också, om tex trappens ytterdörr är öppen ut och min dörr, så kan en vindpust dra igen min och *poff* så är man utelåst! Nycklarna i lägenheten såklart!






Jäkla skit det där egentligen p:








Men denna gången så var det väl mest ovanan av att bära på alla hundgrejer plus att jag ska ut med Wilmer fort innan han sätter sig inne.
För jag bär ju på hans godis/belöningspåse, bajpåsar, yttervästen ska på och sånt.. Lätt att missa att nått saknas när man redan bär på massa annat.


Homer: Doh!

Inga kommentarer: