tisdag 13 maj 2008

Tvättstugan




Försöker vänja Wilmer lite lätt vid tvättstugan! Så han kan följa med ner då jag grejar med tvätt, för det gör man ju med jämna mellanrum så varför inte följa med mig dit ner?!


Lite blygt och rädd för det okända där nere var han, men nu har vi idag varit nere två ggr och andra gången fick han massa beröm bl.a, så blev faktiskt rätt så modig. Fick första gången bära honom i trappen, men denna gången släppte jag honom mitt i då vi gick ner andra gången,
så han hade inget val.


När vi sen skulle upp så stod han längst ner vid trappan och tryckte det var lite grann jobbigt, men jag gick upp och öppnade dörren, som leder ut till innergården där han trivs och så var det bara att få honom att se att där är han "fri" igen. Gick rätt så bra faktiskt. Massa beröm för sitt mod fick han :happy:



Haha!
Med tanke på hur det ser ut i kåkens gemensamma tvättstuga så är det inte så konstigt att han blir skärrad kanske :D p:

Inga kommentarer: