tisdag 20 maj 2008

Duktig vovve!

Jippi!! :hat: :jester:


Igår kväll var vi ju på himmelstalunds fältet och lärde oss vitsen i att hämta frisbee, vilket inte gick så bra men jag fick ändå inövat lite att det har med frisbeen att göra :D Så han fick ju godis varje gång han fattade den biten..
och varje gång då jag kastade den och han sprang efter den och dit den landa, men sprang sen tillbaka till mig igen UTAN frisbeen.





Idag har vi övat igen och det tog inte så jätte lång tid till han fatta att det är just HÄMTA den och komma med den tillbaka till mig! Jag använder inte kommandot apport, utan kör istället med "hämta" som kommando. Förut har han inte ens följt blicken på det jag kastar iväg. Totalt blind var han!






När han fattat vitsen i att hämta den och komma tillbaka till mig, så ändrade jag så han endast fick godis varje gång han faktiskt kom med den! Detta övade vi en bra stund nu, och sen kände jag att det är nog för idag, så jag inte tröttar ut honom. Men OJ vad glad jag är att han äntligen förstår kommandot "hämta"



Nu är vi inne och vilar upp oss!
Så kanske vi provar senare igen,
för att det ska ju kommas ihåg också :D

Inga kommentarer: