tisdag 20 november 2007

Ja nu Reser den sig…

Jag nu står den upp igen då…
Inga fula tankar! Jösses va tänker du på människa!? :yikes:



Jag va framme på stan nu på eftermiddan, 
där på nya torget ser jag hur dom har den gigantiska julgranen liggandes på lastbilen.. 
där förbereder dom att kapa foton på den, innan den ställs upp. 
Kunde ju inte låta bli att fota detta! Jösses, det går ju så fort nu.. 
Jag tänkte en massa på min lilla tur framme på stan, 
och insåg hur nära det faktiskt är till advent och att börja pynta hemma. 
Adventspynta alltså. :eyes:



Ja, snart är det dags att hänga upp stjärnor i fönstrena, eller ställa fram staken.. 
Hänga en grankrans på sin dörr med rött band om den.. och byta gardinerna till röda. 
Jag har ju inga gardiner alls just nu, men har skickat efter.
Har en julstjärna att hänga upp, så den får bli i köket där jag bara har ett fönster, 
för det Måste ju va SAMMA! Sen i stora rummet där jag har två fönster, 
får jag köpa två stora papp-stjärnor, likadana. Antingen svarta, eller mörkröda. 
Vit går ju med iofs.. får helt enkelt gå ut en dag å kika på pappstjärnor.



På kvällarna när det mörknat fort, 
så tänder man lite röda värmeljus som flackar när man går förbi, 
och sätter sig och myser lite. 
Snöar det ute, så kan man sitta å titta på hur det fluffiga vita flingorna faller 
sakna neråt och bildar ett täcke på marken.




När jag gick vid nya torget, så såg jag även att dom fått upp belysning 
och stjärnor som längs en del gator hänger en efter en.. 
Kunde inte låta bli att ta kort på detta heller. 
Man får ju viss känsla när man ser hur det sakta börjar pyntas här och var. 
Plötsligt ser man även någon tomte ståendes i ett skyltfönster..:rolleyes:

Inga kommentarer: