onsdag 24 augusti 2022

☀️ Hotellet

Idag hade jag en ny elev vid min sida för att introducera momenten på rummen.
Känns skönt att återgå till våningarna, då vi efter semestern haft foajé,
matsal och konferensrum i störst fokus. Fick beröm för bra ledarskap där eleven
kände sig mycket trygg vid min sida och tyckte jag förklarade bra.
.
Blev påmind om hur bra jag trivs i den rollen, men också hur det faller mig så naturligt,
inte enbart som turnéledare, utan faktiskt på alla mina arbetsplatser.
I övrigt är vi ett så himla bra team och det gör det så klart extra kul att gå till jobbet 🧡
.
.
Fotona är hämtade från internet, då vi inte får ha mobilerna med oss.
Ja nu har jag ju varit här ett tag, på hotellet som arbetsplats.
En del av min rehabilitering är att tillsammans med arbetsterapeuter se hur jag fungerar
på en arbetsplats och vart jag befinner mig både psykiskt och fysiskt.
Ryggen har tex inte helt varit med mig de senaste två åren och behöver därför utredas.
När man i övrigt så kraftigt gått i väggen så tappar man bort sig en del,
men att ta sig ur en tuff våldsrelation likaså. Det tar tid att komma tillbaka helt enkelt.
Priset man får betala är att man blir fast i en grop och slåss för överlevnad.
.
Känns skönt att ha ett syfte igen, att gå ifrån sjukskriving, till livet igen.
Jag trivs mer och mer. Vi är en lättsam, positiv grupp och hotellet är en bra arbetsplats.
Målet med det hela är ju att bli helt och fullt arbetsredo igen.
Att gå ifrån att ständigt bara överleva till att faktiskt Leva. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: