torsdag 31 december 2009

Nyårspromenad

.


Nu måste jag skynda mig här.... Ska rasta hund och sen in i duschen.
Vi ska gå på nyårspromenaden som är av en tradition här i Norrköping.
Här kan ni läsa om promenaden från ett annat år, då det väntades rekordmånga.


Maria kommer inte hinna.. hon jobbar ju,
men jag ska gå med Johan och Linda iallafall.
Promenaden börjar vid Grytstorget och man kan köpa fackla för 20 kr.
Så det blir lixom ett fackeltåg med flera andra Norrköpingsbor.
 
 
 
http://www.norrkoping.se/_internal/cimg!0/6o700wc5gq98k4dwr72ttskymuhjho0 

Grytstorget var svårt att hitta, fick söka fram det...
Men det ligger visst vid Kungsgatan, vid Pronovahuset och tandläkarhuset "Utsikt".
Man ska mötas vid Moa Martinssons staty som står på det lilla torget.
Om man går in på eniros kartor, så kan man zooma in vid området "Berget".
 
Jag valde att se kartan med "utsikt" och då kunde jag lite se statyn intill strömmen.
Så jag tror jag vet exakt vart man ska mötas.
Torg och torg.... men visst, kan väl kallas för det.

Nä nu måste jag rasta min nybadade och fönade hund.
Sen ska jag få nått i magen och duscha.
Sen är det ju bara att göra sig i ordning ju.... Tiden flyger känner jag.
Wilmer har fått åksjuketablett redan hur som. Tar ju tid att verka.
Han åker ju i bagaget på Lindas bil och han dreglar väldigt mkt när han sitter där.
Så får hoppas att tabletten hjälper honom.


All info om Nyårspromenaden finns här!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ha nu en riktigt trevlig kväll och Gott Nytt År
kram