söndag 12 januari 2020

đŸ€ Relationships

.
❤️ RELATIONSHIPS.
Vad Àr det som gör att sÄ mÄnga hÄller kvar i en relation som inte LÀngre funkar?
Att kĂ€mpa innan man ger upp varann Ă€r ju bra sĂ„ klart, men vad jag ser
omkring mig Ă€r att tiden gĂ„r och gĂ„r utan större framgĂ„ng mellan diverse par.
Deras ansikten blir allt tröttare och sjÀlen alltmer drÀnerad, men ÀndÄ stannar de
kvar mĂ„nad efter mĂ„nad. Som att de inte tror de Ă€r vĂ€rda mer.....
.
Jag kan rĂ€kna upp ett flertal par i denna situation och jag har ju sjĂ€lv varit dĂ€r.
Utsatt mitt hjÀrta för flera slag, ökad sÄrbarhet och minskad tillit.
Som ger Àrr inför framtid, för att man vÀljer att slÄss med en förstörd dÄtid.
SÄ varför slÄr man sig sjÀlv sÄ hÄrt? Varför tror sÄ mÄnga att kÀrlek gör ont?
NĂ€r kĂ€rlek Ă€r det enda som faktiskt tar bort smĂ€rtan. Varför hĂ„ller man kvar sĂ„ mycket
i tĂ„rar nĂ€r man kan vinna sĂ„ fantastiska kĂ€nslor genom att slĂ€ppa taget om det
som inte lĂ€ngre fungerar..... 🧡 Söndagens filosofiska tankar omringad
bland en rad komplicerade par jag inte helt förstĂ„r mig pĂ„.

Inga kommentarer: