torsdag 3 januari 2019

På återseende ♥

.
Första januari är inte bara nyårsfirande. Det är också storasysters födelsedag.
Jaaa vi fyller år ju lite tokig båda två. Först jag dagen före julafton och sedan hon på nyårsdagen.
Vi valde lite mindre firanden denna gång, men har iallafall samlat inom vi närmaste.
Jag tänkte busa till det med födelsedagsljusen, men tänkte att sååå elak ska man väl inte vara.
Smörgåstårta, hembakade lussekatter, gamla fotoalbum och samtal om livet ♥
.
.
.
Men så blev det slutligen torsdag och märkligt nog dags för hemresa.
Tänk att det idag är exakt en månad sen jag var hemma. Jag vaknade upp bland mina nära.
Familj är viktig och en glad och viftande Alwin låg också intill mig i sängen.
Hur bra blir inte en morgon när man möter en viftande svans. Någon som är glad att se en ♥
Har varit fyra veckor med gamla bekanta, släkt och familj som uppskattas varmt.
Julstämning i hem likaväl som på hemstadens torg. Det är ändå något visst med småstäder.
.


.
.
Jag hade med mig största storleken på resväska och den var verkligen fullspäckad.
Det ska med varma kläder, bekvämare kläder anpassade för hund, finare kläder,  och annat man behöver.
Så en massa julklappar och andra fynd man gjort på reorna, så kan ni ju bara räkna ut resten.
Men envis som jag är så hittade jag ett sätt att ändå konka med allt på tåget.
Nöjd och glad med dessa fyra veckor. Blir glad när jag ser tillbaka på julens alla foton.
Alla fina blogginlägg jag hunnit skapa. Ett fint sätt att bevara alla minnen ♥
.
.

.
Ikväll kom jag hem till snö. Det blev minsann en positiv överraskning ♥
Jag ville stanna i denna stunden läääänge. För hur mysigt är det inte att bara befinna sig i snöfall.
Men nu är jag hemma. Packningen är uppe och jag har kastat mig till sängs redan.
För redan imorgon packar jag ihop en ny väska och drar till Stockholm med min enkelbiljett.
Forts följer här!

Inga kommentarer: