lördag 18 mars 2017

☘️ St Patrick's Day

.
Man kanske skulle klä sig i något grönt idag, .tänkte jag glatt på morgonen.
Jag älskar traditioner och tillställningar där man liksom kan delta.
Lite Tur har väl aldrig skadat någon heller, så min khakigröna klänning åkte på ♥
.
En blåsig men solig dag som startade i möte med jobbkonsult.
Om möjligheter i och utanför Norrköping. Att även börja ta sig runt och få in foten.
Om erbjudandet i Stockholm. Kontakter och vägar till ett hållbart arbetsliv.
En dag där pappa ännu en gång låg på operationsbordet med smärtor.
En nattlig promenad genom stan blev senare intressant, men också aningen orolig.
Smällar, larm, polispådrag och fulla ungdomar med onödiga attityder.
Men också ett flertal glada festmänniskor. Faktiskt ganska många grönklädda firare.
En för egen del lugnare kväll än deras. Intressant men bra. St Patrick's Day.
.
Vaknade till en lugn lördag. Den khakigröna klänningen hamnade i tvättkorgen,
precis som duschdraperier, dukar och annat smutsigt ihopaplock.
Medan golven torkar i min nystädade och nu alldeles vårfräscha lägenhet,
startar jag veckans sparade inspelning av programmet. Tillsammans med Strömstedts.
Lasse Hallström och Lena Ohlins .lyckliga relation smittar av sig.
Jag blir alldeles glad av att se hur fina de är tillsammans och finner det intressant.
Om hur såna här lyckliga människor tar sig igenom upp och nedgångar.
Deras utstrålning, blickar och skratt är liksom så genuint varmt kärleksfyllda.
Hopplöst kära än idag! Skulle nog kunna kalla dom för förebilder ♥

Inga kommentarer: