måndag 13 mars 2017

Grande Finale ♥

.
Så blev det finalhelg av Melodifestivalen till slut. Vinnare ska utses.
Mello är ju lite som musiken fotbolls VM. Liksom en folkfest som engagerar samhället.
De som känner mig vet att jag är en sån som alltid gör något stort av det lilla.
Nu kände jag för att slå till lite extra. Slösa lite pengar och unna mig en trevlig stund ♥
Pappa Grappa .lockade mest denna kväll. Jag blev lite nyfiken på deras lasagne.
Har aldrig provat den när jag varit här tidigare. Det är ju min favoriträtt.
Deras desserter är också av kvalitet. Nästan svårt att välja mellan glass och citronsorbet,
men jordgubb och chokladglassen satte sig alldeles fint i min mun denna kväll.
Vilka goda jordgubbar i övrigt. En riktigt tydlig och frisk smak ♥
.
.
Restaurangbesök är en alldeles utmärkt start på en finalkväll som denna.
Men sen är det bubbel och snacks som gäller. Hjärtrösta med appen är viktigt också.
Blir faktiskt mycket roligare om man är engagerad som tittare.
Även om ingen låt var så där klockren som när Euphoria vann härom året,
och även om Loreen borde ha varit med i denna finalen, så vann ändå min favoritlåt.
Har sjungit på den under veckan. Ja, fastnade faktiskt lite extra för den.
Så med rätt vinnarlåt och gott humör, var det riktigt skönt att göra staden osäker.
En lång frisk nattpromenad som så många andra gjorde denna kväll.
.
.
Men även söndagen lockade ut människor på gatorna ♥
Parkerna framförallt var välbesökta. De tama änderna hoppades på mat.
Ja det var en sån där solig dag med ökade temperaturer och kändes riktigt vårlikt.
Blev några timmars promenad även nu, fast i solsken istället då.
Många vänner och bekanta som mötte ens väg ute. En riktigt skön eftermiddag!
Naturen börjar dessutom att knoppa. Oh vad jag ser fram emot våren nu!
Solen gick ner och fullmånen var riktigt enorm! Den var som en orange jätteboll.
Helt omöjligt att fånga upplevelsen med mobilkamera, men mäktigt.
Iallafall i verkligheten.. You had to be there, som det heter.
.
.
Ja det har varit en trevlig helg i vänskapliga sällskap. Är det final så är det ♥
Nu träder vi in i en ny vecka och jag inleder med lugnare tempo.
Jag uppskattar ju vänner och umgängen, men uppskattar egen tiden lika mycket.
Oavsett om jag så lägger mig i ett varmt bad eller jagar pokémon, är inne eller ute...
Just den där stunden att falla in i sin egna bubbla är nödvändigt då och då.
.
I skrivande stund visar de en repris ifrån. Det Okända .på tvn.
Inspelat i stallet här i närheten. Lite minnen för jag var på plats den dagen. (se här).
Nå, får se vad veckan för med sig. Hoppas få se mer sol iallafall ♥

Inga kommentarer: