måndag 25 januari 2016

Wisdom

.
Vägde upp en händelselös helg med ännu mer mys ♥
Kroketter, kryddat kött och béarneise, smakade nog bättre än nånsin.
Tittade ikapp avsnitten av "Stjärnorna på slottet" på svt play.
Rekommenderar er främst att lyssna på Morgan Alling's frukostsamtal.

"Jag visste alltid att det Kommer att krascha, så jag vågade inte Lita på kärlek"
.
Även i Nyhetsmorgon i helgen, sa han många tänkvärda ord.
Om att förvänta sig det värsta och om att inte kunna lita på folks ord.
Om att riva i såren, i syfte att hitta Lösningar och Möjligheter.
Han fick sig en tankeställare då hans fru lämnade honom.
Hans rädsla för att hon ska svika honom, såsom Andra svikit tidigare.
"Om man inte kan ta Emot kärlek, kan man då Ge kärlek"
.
Ja, Morgans frukostsamtal berörde och generellt är jag intresserad
att lyssna på hans verktyg och väg ur sitt tunga bagage.
Hans sätt att sortera, stuva om och släppa taget, för att gå vidare.
Att inte låta rädslor och sår skada relationer, nuet och framtiden helt enkelt.
Påminner om hur jag själv gjort detsamma. Man blir Lätt!
"Man får aldrig sluta jobba med det. Självkänsla är en färskvara"
.
.
.
.
Förut snubblade jag in på det gamla inlägget.Tänkvärt.
Jag tycker att innehållet är så himla läsvärt att jag ville dela inlägget igen.
Verktyg inom personlig utveckling, kan man aldrig få nog av.
Jag älskar att se resultat och jag älskar att känna lycka.
För medvetenhet och visdom ger oss klarhet till en bättre framtid ♥
.
"Att man gjort bra saker Andra dagar, hör egentligen inte hit. 
Man måste varje dag ge sina nära, anledningar till att älska IDAG"
.
"Upprepar man ett beteende, så blir det ett Inlärt beteende. 
Oavsett om det är positivt eller negativt. Vi alla lär oss av upprepningar"

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Mycket intressant klipp ja och som han säger ,att vi alla har ett bagage, men om en partner ska rota i det som den andra har gjort innan dem träffades , ja då blir man lämnad , och varför älta gammal skit
VI SKA BARA FRAMÅT ,INTE BAKÅT , fungerar inte det så håller ingen relation,
kan man inte prata i lugn och ro , så släpp taget direkt BRÅK LÖSER INGET !!!!!
PUSS OCH KRAM