torsdag 24 september 2009

Torsdags kvällen


Har tittat på 'Kändisdjungeln' ikväll igen.
Ni som inte vet, så går det på 4an varje kväll. I helgen är det final dessutom.





Fyra personer har ikväll varit med, för att sen avsluta
kvällens program med att en ska lämna djungeln.
Ikväll var det Inger Nilsson som fick lämna.
Jag tyckte Jannice kunde lämna faktiskt.
Skönt också att Kennet lämnade igår, för han var ju trist ju.
Inger som lämnade ikväll, hon är ju känd som Pippi Långstrump.
Nu är hon 50 år och hon har berättat om hur killar gett henne nobben
då hon tex klätt upp sig fint och gått ut.
Killar har då menat på att det blir konstigt. Pippi ska inte vara sexig säger dom.
Jag förstår henne, men faktiskt även killarna.
För eftersom hon var en så otroligt känd barnskådis,
som ju även mina föräldrar växte upp med,
och att hon sen inte varit en tv profil där efter.
Att hon alltså inte har varit på tv i andra sammanhang,
så vi kunnat se henne växa upp som Inger och INTE Pippi..
Så blir det ju att VI kopplar henne till Pippi mer än Inger.

Hon har ju inte vart i tv på alla dessa år,
så vi känner ju inte henne mer än som Pippi.
Tror faktiskt det blir lättare för henne framöver nu.
Lät ju som hon haft det jobbigt bakåt eftersom alla ser henne mer som Pippi än Inger.
För nu när hon vart mer in mot slutet på 'Kändisdjungeln',
där hon medverkat som vuxen och som just Inger Nilsson,
så tror jag att vi lättare kan förbi se henne som Pippi mer.
Skulle hon även bli erbjuden att medverka i 'Let's dance'
så skulle hon ju ännu mer bli känd som Inger.

Så att hon nu är tillbaka i tv, fast INTE som Pippi, gör ju hennes privatliv lättare.
Konstigt att säga, men just i hennes fall så är ju hon större kändis egentligen.
Eftersom så MÅNGA generationer är just uppväxta med Pippi Långstrump!







Ser vi på exempelvis 'Barnen i Bullerbyn'..
En av de som var med där i är ju Anna Sahlin, som idag är mer artist.
Hon sjunger ju jättebra och hon är ofta i tv.
Vi ser ju henne växa upp, så vi ser det ju inget konstigt att nu se henne.
Vi är så pass vana att se henne som Anna Sahlin,
att vi inte kopplar henne till en karaktär från Astrid Lindgren.

Går inte jämföra helt, eftersom Pippi och Emil i Lönnerberga tex,
är mer ensamma huvudroller och dessutom mkt större än Bullerbyn,
men jag menar att vi hade nog inte kopplat dom till sina karaktärer,
om vi följt dom mer i tv som andra karaktärer eller som sig själva.

Emil vill ju förbli anonym!
Hans utseende är väl kanske inte så 'utmärkande' heller att man kan gissa att han är Emil..
Vet inte men han vill inte veta av kändisskap osv idag.
Han vill leva vanligt och anonymt vet jag.
Tuff bakgrund han också tror jag. Precis som Inger har berättat nu i tv.
Tror dessvärre inte att hon kommit undan det på samma sätt.
Hon ser ju mer ut som Pippi dessutom.

Säkert tuffare att KILLAR ska se henne som Inger,
än vad det är för TJEJER att se en person bortom dens kända karaktär. Tex Emil.
Alltså att killar är känsligare så sett om VEM tjejen är.
Medan tjejer kanske lättare accepterar en killes bakgrund, som i Emils fall.
Sahlin vart ju aldrig huvudroll på samma sätt och inte heller lika stor barn idol.
De andra hade det säkert blitt som att det känns att man är med en släkting,
eftersom man växt upp så nära Pippi och Emil som karaktär och inte skådespelare.
För man har ju endast sett dom som just Pippi och Emil och inte i andra roller.





Ja det vart mkt tankar nu, men jag förstår samtidigt varför
det känns konstigt att se Inger som någon annan än Pippi.
För vi har ju inte följt henne på tv, som Inger, som sagt. Då blir hon ju Pippi.
Men nu, ju mer på tv hon kommer vara, desto mer Inger kommer vi se henne som.






Hur som....
Nu är klockan 23.40 och jag ska sova.
Vi har ställt in radio i mitt sovrum också. Hör ju inte radion som står intill mammas säng.
Wilmer gick jag ut med lite innan sängen.
Då fick han göra sina behov, samt att han sen fick springa av sig för fullt här utanför.
Boll och frisbee var med ut.

Ja nu ska vi sova här!
Imorn är det fredag och jag får se vad som händer.
Kanske att jag solar för 3e gången. Får se.
Hur som.... Natti till er alla!


Inga kommentarer: