måndag 31 augusti 2009

Oh My God!!

Jösses!
Sitter vid datorn och hör nått på fönstret längst till höger! I vardagsrummet.
Det är högt upp till de fönsterna och de går att öppna om man står på stol.
Trodde det va ungar för jag såg nått.... Hänt att ungar tittar ner på mig där ibland.

Det händer igen och nått kikar fram, men sen försvinner igen.
Sen igen så händer det och då ser jag att det ser ut som Oliver, min katt.
Fundera på hur han kommit upp i fönstret om det nu är han, för det går ju inte.
För högt fönster ju.... och det såg ut som han satt.

Jag reser mig och förstår nu....!
Jag ser att jag vädrar i köket och från köksbordet så brukar han sitta och se ut.
Finns ingen fönsterbräda där jag vädrar, så han får antingen stå på bena eller sätta sig i öppningen.
Så han sitter i det öppna fönstret alltså.

Han måste ha antingen hoppat ut, eller ramlat ut....
Sen i ett annat fönster hoppat upp på fönster "bläcket" på utsidan,
försöka ta sig in där, men ramlade av fönster bläcket hela tiden.
För mig lät det som nån konstig knackning och sen försvann det,
alltså han hoppade upp och jag hörde ljud, så ramlade han ner i gräset lika fort,
sen hoppade han upp igen och upprepa.

Jag kastade mig upp ur stolen, fick koppel fort som fasen på hunden och UT!
Oliver står då på två ben och försöker komma upp i fönstret,
men det är ju FEL fönster han försöker med!
Jag går fram till honom, tar honom och han är ledsen och förtvivlad.
Så släpper jag honom sen i det fönstret som han "ramlade" ut ur från början.
Sen kunde jag gå in igen. Men nu är detta fönstret stängt!

Skönt ändå att han försökte ta sig in, även om det var fel ruta.
Det var ändå en ruta till min lägenhet och det gjorde att jag märkte honom.
Han är ju perserkatt, alltså också en innekatt.
Så ibland om sånt här händer så kan dom som illrar söka skydd snabbt,
under en lada eller bod tex och sen bara ligga där tysta.
Men nu försökte han som tur är att komma in igen!! Tack och lov!!


1 kommentar:

Lilliss sa...

men stackars lilla gubben, måste ha varigt skrämande när han inte kunnde komma in!