fredag 24 april 2009

Ännu en bra dag!

.
Även denna dag har varit tillägnad Wilmer!
Har varit på hundrastgård igen, så han får leka lite, träffa kompisar.
Det sociala för en hund är ju väldigt viktigt och jag har ju valt han, inte tvärtom.
Älskar att se honom riktigt lycklig!

Först kom en liten tik på 5 månader.
Hon var en blandis av fyra raserna; Leonberger, Labrador, Mastiff och Schäfer.
Sen gick de två killarna som kom med den unga tiken Betty.
Wilmer tyckte hon hade lite för mkt energi att han sa ifrån, men på ett bra sätt.
Så vi blev själva en stund, tills den långhåriga schäfern Rex dök upp.
Ägaren har två barn med sig och det är superbra träning.
För då hundar är nära så går det lättare med barn, annars är Wilmer väldigt osäker.
Speciellt i den åldern han kommit in i nu...






Tiken Betty kom sen tillbaka och alla tre vovvar lekte en stund.
Men även Rex fick säga till tiken att varva ner lite, så killarna gick igen.
Då var det bara Rex och Wilmer kvar.
Barnen lekte lite boll med hundarna och Wilmer var nyfiken på barnen.
Han tog det hela rätt så bra faktiskt. Nån reaktion bara, men inte stor.

Sen när Rex och familjen gått, så var vi ensamma på rastgården igen.
Det hade visst varit ett gäng på gårn på morgonen fick jag höra..
Dom hade haft med sig kaffe och allt. Flera hundar var dom.






På måndag är Wilmer .15 månader. gammal!
Det är en sheltie träff i öster nästa söndag. Ska gå på den tänkte jag.
Den är utanför Linköping typ och blir min första sheltie träff. Ska bli kul faktiskt!
Läs mer på distriktets hemsida. här .om ni önskar veta mer!


Foton. ifrån denna dagen finner ni mer av på hemsidan!
Ni går som vanligt in på. druttizen.se .och klickar
er till Wilmers sida, sen finner ni alla foton på "Hundträffar"



4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

vad roligt att wilmer trivs så , och att de funkar bättre me barn, de går åt rätt håll

Josefina sa...

Så länge andra hundar är med så går barn bättre, utan hundar så råskäller han ännu, men ändå bra träning ;)

Carl-Arne sa...

Tycker det blev en del fina bilder från dagen. Jag är nöjd med kamera och nytt objektiv. Önskar bara man hade rätta blicken för att få till bra bilder. Ändå blev en del av bilderna fina. Önskar jag var lite mer konstnärlig som tex jojo. Då hade jag kunnat ta finare bilder.

Josefina sa...

Allt kommer, bara man har intresset ^_*