måndag 23 september 2019

Visum

.
People say I’m brave.
Jag har aldrig sett mig som speciellt modig men kanske är jag det ändå.
För här befinner jag mig trots allt på andra sidan jorden, orädd helt på egen hand.
För mig är det viktigt att utvecklas, att inte stampa på samma plats i livet.
Att alltid söka kunskap, utforska nya platser, vara nyfiken och älska mina nära helhjärtat.
Jag väljer hellre ett lågbetalt jobb jag brinner för, än ett högavlönat jag vantrivs på.
.
Än har jag inte lyckats smälta att jag faktiskt ÄR här i det som förut var en dröm.
Att jag har en amerikansk visum, hemadress, ett amerikanskt bankkonto och snart även mobilnr.
Att jag från mitt sovrumsfönster på 10e våning ser ut över hela San Diego.
Att jag promenerar i solen bland alla palmer och stränder som om jag vore född här.
Att jag sitter här i min nya stad och planerar en spontan weekend till grannstaden Los Angeles.
Orädd helt på egen hand. Modig? Njaa, jag kallar det levnadsglad.

Inga kommentarer: