lördag 23 februari 2019

"Way back into love"

Jag valde denna förkväll att slå på en av mina absoluta favoritfilmer, "Music & Lyrics"
En gammal stor popidol får uppdrag att skriva en låt till en ny storstjärna.
Lite ringrostig upptäcker han att den helt vanliga tjejen som bara ska vattna hans blommor
bär på en naturlig skrivargåva. Han övertygar henne att skriva låten tillsammans,
så på gott och ont spenderar de mycket tid ihop och på vägen blir de kära.
De flesta vet säkert by now att jag är svag för kärlek och denna lovestoryn älskar jag.
Man liksom ser och känner hur förälskelsen byggs på allteftersom.
.
Vet inte hur många gånger jag fått höra att jag svävat på mina rosa moln..
Kanske är jag lite av en hopplös romantiker, men vad är det egentligen för fel med det?
Kan det verkligen vara någonting dåligt med att älska känslan av kärlek?
Den där passionen där hela världen stannar bara han tittar på dig. Hoppas att han rör dig,
och när han är i din närhet så ökar pulsen mer för varje steg närmare dig han är ♥
.
Jag iallafall är ju en sådan tjej som blir så där heads over heel förälskad.
Men att vara en sådan innebär även att smärtan att släppa den man fallit för blir extra svår.
Vilket också är en anledning till att jag inte har så många relationer bakom mig.
Man vill ju liksom inte släppa lös alla känslor om han inte tänkt att gå in med samma hjärta.
Då är det bättre att stänga den dörren till jag tillåter mig själv att bli förälskad.
Bara det att vara nära någon kan ju framkalla känslor, därför sätter jag mig inte i den sitsen.
Men ibland måste man våga chansa också. Det där brukar man känna själv.
Men visst är det häärligt när man känner det där gensvaret när man väl vågat sig ut.
Ni vet där man ser i blicken att han känner samma dragning som du.
.
Så vad är det egentligen för fel med att vara den där som gärna svävar?
Det ger mig liksom ingenting med mer ytlig beröring eller halvhjärtad närvaro och sånt.
Den där passionen vi ser i filmer är ju trots allt inte bara ett påhittat manus.
Jag tror främst att allting handlar om vad du faktiskt investerar i en annan. Håller du igen?
För många gör ju det i rädsla att bli lämnad eller sårad och därför håller det ytligt.
Men då håller du också igen möjligheten att uppleva någonting stort.
Ja visst gör det ont som fan när kärlek går snett och hjärtat går krossat till tusen,
men jag skulle aldrig nånsin ångra någon stund i mitt liv och i slutändan är det värt det.
Det magiska med filmer är att de hjälper hoppet att bevara känslan ♥

Inga kommentarer: