onsdag 20 februari 2019

★ Inspired

.
The feeling of inspiration makes it all beautiful 🎩
.
.På senare tid har jag varit mer inspirerad än på väldigt många år.
Mitt hem förvandlades här till repstudio med fördragna gardiner och tomma golvytor.
Precis som när jag spenderade dagarna i ända i mitt barnrum för att skapa.
Jag kunde sjunga och dansa i Timmar. Skapade koreografi som jag sedan lärde ut till vänner.
Inspirerad av musikvideos på mtv, samt artisternas utstickande outfits.
Finslipade sen detaljer, regisserade mina bubblande idéer och sedan uppträdde.
En blond liten producerande tjej som älskade att stå både bakom och framför kameran.
En tjej med stora drömmar om de stora scenerna och stora vida världen.
.
Sist jag dansade var när jag var insvept i den härliga rock'n roll tiden.
När jag dejtade norrmannen som var trummis i ett norskt band, var jag med på turné.
Brukade sluta med after work och vi kunde bli några stycken som då samlades.
Gitarrer kom fram och vi sjöng på trubadurnivå. Jag älskade dessa stunder.
Ofta fick jag höra att wow du kan ju sjunga ju! .Men sen var det ju rock'n roll dansen med.
Eftersom jag är självlärd tog det inte lång tid förrän jag kunde svänga till musiken,
och jag ljuger inte när jag säger att dansgolven fullständigt stannade!!
Folk slutade dansade för att titta. Man kände sig som en idol folk beundrade.
Det fanns även en kille som kunde dansa rock'n roll så där och tänk er då när vi dansade.
Till slut frågade han mig om vi kunde börja pardans, men jag nekade.
Så lämnade jag ju hemstaden 2007, där både sång och dans hamnade på hyllan..
.
Men just nu är jag mer inspirerad än jag varit på väldigt många år.
Efter att ha spenderat tid att kolla på bakom-kulisser videos av stora produktioner,
så väcktes mina gamla ådror till liv. Suget att ta upp dessa talanger igen.
Jag tittade på hur det såg ut när Michael Jackson tog sig tillbaka efter hela 13 år från scenen.
Uppbyggnaden av den stora. This is it -produktionen som skulle bli hans comeback.
Hur man som ringrostig bygger upp det man tappat, motiverade mig stort.
Ibland slår mig tankarna på hur livet hade kunnat se ut om jag fortsatt mina talanger.
Eftersom jag var duktig redan som barn, vad hade det då kunnat bli?
.
Mitt hem har iallafall de senaste dagarna sett ut som en replokal.
Jag känner ju att jag saknar dessa delar av mitt liv och började kolla upp utbildningar.
Har varit på möten med olika studievägledare och letat runt på internet likaså.
Kommer inte sluta jobba med det jag gör idag, men jag vill liksom ta steget upp i karriären.
Idag har jag ju dessutom de rätta kontakter att rycka i inom tv, film och sånt.
Att gå en skola med likasinnade är dessutom jäääkligt kul och givande.
Så vad vill jag isåfall utveckla först då? Ja vart framtiden tar vägen lämnar jag oskrivet.
Men mer kreativ och inspirerad än på länge är jag iallafall.
.
Som en kul grej ville jag lära mig the moonwalk.
Men i mjuka strumpor? . Jaa det blir väl inte så värst smooth... men det går 🚶‍♀️

Inga kommentarer: