onsdag 2 januari 2019

♥ Ring klocka ring....

.
.
T H E . . F I N A L . . C O U N T D O W N
Sista timmarna på året. Ett nytt år som jag sett fram emot att påbörja ♥
Vi åt honungsmarinerat kött och mamma bakade även ihop en smarrig hallontårta från grunden.
Plötsligt talade vi minnen. Det dröjde inte länge förrän gamla fotoalbum åkte fram.
Farmor och farfar syntes till och mamma berättade hur det var när vi var små. Bara fina minnen.
Bilderna nedan är innan jag fanns. Min syster vandrar genom gräset med farmor.
.
.
Mamma berättade vidare om sina egna ungdomsminnen.
Ett liv fyllt med mycket gemenskap, äventyr och tillit. En tid där man höll ihop på något vis.
Sena festkvällar där hennes mamma föreslog varm choklad och nybakat mitt i natten.
Stunder jag själv fick erfara i min tonårstid då man kom hem sent. Stunder som bringar trygghet.
.
Foton på gamla pojkvänner fanns med, men också tiden hon träffade min pappa.
Han ansågs snygg och hade många beundrare, men lojal som han är var han mamma trogen.
Mamma pekade på foton och sa att . här var jag gravid. . Vilka härliga minnen.
Det är fint att sitta så här ibland med tända ljus. Alla fina berättelser att sitta och lyssna på.
Fina foton från förr och en del skratt åt de gamla tiderna också så klart.




T O L V S L A G E T
Nedräkningen hade börjat. De sista timmarna på året fick mig också
att filosofiskt blicka tillbaka. Turnélivet med Thorsten Flinck fortsatte och inledde även året.
Många nya städer man fått besöka och människor man mött. Utveckling som skett.
Jag var med mamma också iväg och mötte våren i Paris. Mötte hösten på Kos och hyllades som hjälte
när det brann hos min granne. Hemmet har i övrigt fått ett rejält uppsving detta år,
med ny sammetssoffa som största inköp och journalistiken gav mig många artister att bevaka.
Personligt inbjuden som gäst utav artister och min första inramning av foto.
.
Visst har året bitvis inte varit helt så enkelt och inneburit en del avslut, otur och krävt en extra
styrka utav mig. Men jag tänker att allt sker av ett syfte. Vi ska lära oss varje dag.
Vi utmanas och utrustas för att bli starkare inför framtiden. Vi får verktyg att bli vårt bästa jag.
Så mitt fokus sätts på dessa fina minnen. Min energi läggs framåt på det nya.
Jag ser såå fram emot ett år av mod, gemenskap, karriär och tur. Ser fram emot ett år fyllt av
nya fina minnen och många glädjefyllda möten ♥ Tio. Nio. Åtta. Sju. Sex. Fem...
.


.
Juust så blev det även vid tolvslaget. Ett avslut i gemenskap och en nystart i gemenskap.
Ett år som ringdes in med lasershow och fyrverkerier på nordens största torg.
Jag bar en svart klänning och hatt, skålade med bubbel och gapskrattade sedan natten lååång.
Tror inte vi skrattat så hysteriskt mycket på många år. Bra start må man ju säga ♥
.
G O D  🌟  F O R T S Ä T T N I N G
 . Nyårs blooper här! .

Inga kommentarer: