tisdag 25 december 2018

Feliz Navidad ♥

Med min födelsedag färskt i minnet och mina nya. Apple Airpods .liggandes på nattygsbordet,
vaknade vi upp till en viiiit julafton. Bara den tacksamheten är ju enorm ♥
Att äta frukosten intill en tindrande gran och Astrid Lindgren i dumburken är en annan sådan,
med Alwin sovande intill. Tänk att dessa små stunder kan kännas så himla stora.
.
.
.
Lunchen blev som alla julaftons en favorit för mig, lutfisk med julmust till.
Lagom till Kalle Anka kommer syster och då passade jag på att göra henne lite extra vacker.
Med plattången fick hon lockar i håret och så hade även jag denna julafton ♥
Svart klänning till knäna, strumpbyxor och lockigt hår fick bära denna dag.
En julafton med närmaste familj, pirrig nyfikenhet, flum framför kameran, skratt och allmänt julstök ♥
Vi har ätit gottit, haft julens klassiker i bakgrunden på tvn och mumsat ur chokladkartong.
.
Öppna ket gör vi alltid framåt kvällen. Liksom lite mer spännande att vänta lite.
På min födelsedag fick jag Apple Airpods och på julafton fick jag mer fint jag trånat efter i butik.
Ett mörkblått påslakanset, ljusbruna kuddfodral, en tempeltavla och en pälsfäll som
man lägger längs med fotändan av sängen. Alltså det kommer ju bli såååå fint hemma sen ♥
.
Så blev jag glatt överraskad av en paket jag inte kunnat ana ifrån min syster.
Hon har nämligen låtit gravera in vår personliga text. "to the moon and back" .på ett änglahalsband.
Men alltså, huuuur fint!! Den där lilla extra tanken från hjärtat känns lite extra ♥
.
Tomten är far till alla barnen .är en annan klassiker som brukar avrunda senkvällen.
Lussebulle som syster bakat och lite Morbergs glögg på det så klart.
Intill den tindrande granen som skapade mysfaktor till fullo, även om öppen spis vore slående.
Där man hade känt värmen spridas ut i rummet och hört den sprakande elden.
.
Tänk att vi fick en julafton med snö på marken. Tänk att vi faktiskt har varann.
Jag känner sådan tacksamhet för klappar jag fått, likaväl som lyckan i mina näras ansikten
för det som jag själv gett. Värmen i att få göra en annan människa glad.
Hoppas ni haft en fin julafton. Med luvorna på önskar vi här en riktigt God fortsatt Jul ♥

Inga kommentarer: