måndag 12 november 2018

The Christmas Spirit ♥

Utanför mina fönster i detta nu öser regnet ner i mörkret.
Tidigare var jag så genomfrusen att jag tände ljus och gosade in mig i både morgonrocken,
gosefilt, innetofflor och min rymliga härliga sammetssoffa för en lång filmkväll.
Jag har precis tittat färdigt på kvällens fjärde långfilm på Netflix. 
.
Under en längre tid har jag haft svårt att förstå att vi faktiskt närmar oss jul.
Men känslorna börjar smått träda fram och även om jag inte tjuvstartar innan advent,
så brukar jag tillåta mig att se på julfilmer en bit i förväg, som en teaser.
Ikväll kände jag att det var dags för premiär och det blev en efter en amerikansk sådan.
Det är något visst med dessa. All där den magin och gemenskapen liksom ♥
.

Angels in the snow .rekommenderar jag för att den inte var förutsägbar.
Den visade på en familj som tappat varann. Där mamman slutligen når beslutet att lämna.
Med hjälp av en annan familj blir det påminda om vad allt handlar om.
Att lägga ifrån sig både jobb och teknik för att se varann i ögonen och bekräfta varann.
Tänk att små ord och små handlingar kan bli så stora att de lappar ihop allt.
.
Men bästa filmen ikväll är nog ändå. The holiday calender.
Den skapade magi och visade vägen till kärlek. En vägledning till din innersta önskan.
Ibland kanske den där vägen inte är den du tror, så var öppen för signaler.
Kanske är det små ledtrådar som leder dig till någon som finns närmare än du tror...
.
.
Magi, kärlek och gemenskap är väl det jag gillar mest med julen och dessa mysiga filmer.
Men allting är inte perfekt med ständigt underbara leenden och stora familjer.
Jag gillar julfilmer som får mig att tänka efter. Vad är viktigt och Hur hittar man sin magi?
Genomfrusen är jag inte längre, och ikväll önska jag att det var snö som föll.
Även om det är regn just ikväll, så känner jag att glöden tändes. My christmas spirit ♥

Inga kommentarer: