måndag 5 november 2018

Dags att runda av ♥

.
.
Har varit hos min mor i nästan tre veckor. Tänk vad tiden går ändå..
Ibland är det skönt att liksom bara 'komma hem' lite. Avnjuta mammas hemlagade grytor,
mysa med lillkillen i soffan, kolla runt i butiker i hemstaden, vandra på grusvägar,
äta frukost vid ett köksbord med sällskap av familj och sedan skratta inåt nattens småtimmar.
Med familjen kan man vara sig själv och vi ställer upp för varann. Ge och ta.
Jag är alltid evigt tacksam för de stunder vi har tillsammans ♥
.
.
.
Det är måndag och dags att runda av besöket. Packningen är klar, så jag tog en promenad.
Solen skiner, det känns faktiskt behagligt i temperatur även för lättfrusna mig.
Jag kan gå i tunna kläder. Har precis vart ute med Alwin vid min sida. En härlig måndag.
Småfåglar kvittrar glatt och en geting fick tas bort som flugit in i lägenheten. Ni läste rätt, en geting!
Igår trodde jag det är november, idag funderar jag på om jag legat i koma och vaknat upp
till en annan månad. Men vad det än är så är det iallafall trivsamt 🍁☀️
Men nu är det dags att runda av. Dags att tacka för denna gång och bege sig mot tåget.

Inga kommentarer: