tisdag 30 oktober 2018

Värmen i kylan ♥

.
Vaknade utsövd av att. Bianca Ingrosso .taggat mig på hennes instastory 😘
Igår var jag så genomfrusen och seg att jag kvällskurerade mig med goodaste ingefärashoten,
gosefilt och favoritserier i soffan med lilla Alwin vid min sida så klart.
.
Ja kärleken är väl kanske den som ändå värmer en frusen själ bäst?
Häromkvällen medan några utlovade snöflingor föll så kollade jag på filmen. No strings attached.
En sån där romantisk som man kan se om och om igen utan att den känns för mycket.

Den är liksom inte så där smörig eller klyschig utan fick mig snarare att fundera en stund på livet.
Den fick mig att fundera på varför hon är så rädd för kärlek. Hon bygger nämligen upp
murar när han kommer för nära... Rädslan att binda sig, eller rädslan av att bli Lämnad som jag
snarare tror. Ibland faller man ändå och hon lär sig sen att våga släppa taget.
Våga älska utan rädslor. En sån passion är kraftfull. En bra film är det! Älskar filmer som får
en att både känna och tänka. En bra film ska ju beröra på ett eller annat vis.
.
Ja när man känner sig trött och seg, finns det flera sätta att kurera sig inomhus.
Hösten är en fin årstid, men mörker och kyla gör sig påtaglig emellanåt för en soldyrkare som mig.
Då är det skönt dessa små stunder av energipåfyllnad, skratt och kärlek. 😍🧡🍁

Inga kommentarer: