lördag 23 juni 2018

Midsommar ♥


.
.
Så blev det tisdag och dags att sätta sig på tåget ännu en gång mot familjen i väst.
Midsommardagarna har minst sagt varit blöta och kyliga i år med!
Fick gosa ner sig i mammas soffa medan regnet öste ner här utanför i oändliga skyfall.
Men några stunder med fika och mys på stan har det allt blivit också ♥
.
.
Egentligen är det ju perfekt fotoväder när det väl är uppehåll.
Men att passa på att njuta av en skön lantlig hundpromenad är ju inte fy skam det heller ♥
.
.
.
Självplock av jordgubbar i spöregn, långklänning och tygskor är också en upplevelse.
Funderade först på att ta av mig till barfota för all lera, men gick bra ändå.
Jaa är favoriten slutsåld överallt, får man väl plocka själv då. Spontanitet är också kul ♥
Massa jordgubbar fick vi med oss hem, så det räcker både till tårtan och goda stunder.
Såsom att äta några röda till frukost på en solig altan för att lyxa till det ♥
.
.
.
Så blev det midsommarafton och vi gjorde oss fina att åka till Skogshyddan.
Trevlig stämning intill vattnet som inleddes med regnuppehåll.
Det var många på plats för att se midsommarstången pyntas, resas och invigas med dans.
På hemvägen stannade vi till och plockade blåklint intill ängarna på landet.
Medan grillen inväntades, så band jag varsina fina blomkransar till mig och syster.
För att vara de första kransar jag skapar så blev jag riktigt nöjd ♥
Det blev ännu en fin midsommar ♥ Med närmaste familj, små grodorna, regnskurar,
gott att äta, flummiga stunder och ja, binda sig egna blomkransar.
Vi dricker aldrig snapsar och sådant, men det är minst lika trevligt utan den fyllan ♥
.
.
.
Midsommardagen idag tillhörde dock inte helt tradition. Tidigare på morgonen vaknade vi
nämligen av att hela huset fullständigt skakade och jorden mullrade mäktigt!
Även om jag tyckte det var lite väl kraftigt för att vara Sverige, förstod jag direkt vad det var.
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Läs: . Skaraborg extra utsatt för jordskalv

Inga kommentarer: