onsdag 2 maj 2018

Valborg ♥ Maj

Söndagskväll var vi hemma från helgens turné.
Timmarna innan Valborg stod näst i kalendern och någonting vill man ju göra.
Så jag bokade upp ett bord för två på Pappa Grappa restaurangen.
Spagetti Bolognese följt av en uppfriskande Affogata al limone - (citronsorbet).

I Folkparken bjöds vi på Team Ullis, tal och sprakande eld.
Även om jag saknade fyrverkerierna, så uppskattade jag ändå stunden vid brasan.
Välkommen du älskade våren, du är oerhört saknad och efterlängtad ♥
.
.
.
Första Maj inleddes i annat sällskap så snart jag tittat på jänkebilarna.
Ett restaurangbesök avnjöts även denna dag och vi talade länge där innan vi rörde oss vidare.
.
.
Men jag kände mig sen inte redo att åka hem riktigt än...
Efter en stund av strögande som vi säger i mina hemtrakter, fick jag en spontan idé.
Från ännu ett umgänge till ett annat, så bar vi iväg mot Söderköping.
.
.
.
En riktigt skön och fin promenad genom detta mysiga lilla samhälle.
Även om jag ju reser mycket och ser nya städer varje veckan och dessutom nyligen kom hem,
så kan de där små stunderna av miljöombyte kan ändå göra så mycket ♥
Naturen slår ut, solen visar sig och värmer alltmer. Folk går hand i hand. Äntligen vår!
.
.

Inga kommentarer: