söndag 6 maj 2018

Mysiga Västervik ♥

.
.
Ännu en tidig lördagsmorgon och bilresa först mot Värmdö.
Efter hela 8 timmar i bil så var vi äntligen framme i ett soligt Västervik intill vattnet.
Det blev först ett snabbt incheck på hotellet, där jag även lämnade Thorsten.
Sen begav jag mig genast till teatern för att få ljud och ljus inställt ihop med scenografin.
Bakom spakarna under föreställning är det åter igen jag som styr.
Men som turnéledare är jag även chef inför oss alla, inklusive personal och Thorsten.
.
.
.
.
Efter föreställning var det förberett ett signeringsbord med bok och cd-skiva,
där jag och Thorsten mötte publiken som vi brukar efter show.
Samtidigt såg jag till att scenen roddades av och bilen packades in utav övrig personal.
Så att vi snabbt och smidigt snart kunde lämna teatern och åka till hotellet.
Dvs vårt fyrstjärniga Västervik Stadshotell, men även skriven som Best Western Plus.
Där vi fick ett varmt mottagande med små gåvor och påtänkta detaljer.
.
.
.
.
Känslan när man efter en lång dag med bilresa och föreställning ska landa.
Liksom unna sig något litet i baren och denna gång även slå till med en shot av lakritssmak.
Hoppa i morgonrocken och ta vara på de små njutningar hotellboende innebär.
För att sedan vakna upp till en fantastisk miljö för frukostbuffé, med grönska och högt till tak.
.
.
Att utanför hotellet mötas av denna vackra miljö och utsikt är inte fel.
Båtar, vattnet, någon fiskar och andra går hand i hand. En mysig och fin sommarstad ♥
Vi tog tid på oss att checka ut denna söndag, innan vår avresa hemåt.
Föreställningen togs emot bra av publiken. Tack Västervik för ett gott mottagande.
Nu hemma och laddar inför nästa städer som står på tur i turnéplan.

Inga kommentarer: