måndag 16 april 2018

Turnélivet i Skåne

Så snart larmet ringde på torsdag morgon så var jag snart iväg.
Tog tåget uppåt för att hämta bilen. Dagen innan vi ska vidare ut på turné helt enkelt.
.
Efter en långsam trafikstockning kring Solna så var jag äntligen på Värmdö.
Thorsten bjöd på sallad med tonfisk som han rört ihop med en lyxigare variant av dressing.
Sen blev det iallafall tre timmars sömn innan vi skulle upp onödigt tidigt.
Vi blev hämtade nu av chaufför och resan neråt Skåne kunde så småningom starta.
.
.
Vi stannade till i Norrköping för att hämta upp Thorstens böcker som stod hemma hos mig
Där tog jag över körningen och körde sen bil med släpkärra ner till Trelleborg.
Väl framme inträdde min roll som turnéledare ytterligare där jag mötte personal och tekniker.
Kollade att Thorsten har allt han behöver, samt förberedde mig på ljud och ljus.

"Josefina, vad skulle jag göra utan dig! Du vet inte hur glad jag är över att just du är här."
Ja i logen innan så uttryckte Totte stora ord som kom rakt ifrån hjärtat ♥
Ifrån andra fick jag också höra om vilken stor påverkan min närvaro har på Thorsten.
Det värmer såklart i även mitt hjärta att jag betyder så mycket.
Så snart jag peppat och förberett honom, så var han redo att inta scenen som Doktor Glas.
Det var jag som skötte spakarna på ljud och ljus även under denna föreställning.
.
.
Efter vår långa resa och hårda arbete på teatern var det skönt att komma till hotellet.
Ett speciellt sådant vid namn Dannegården centralt i Trelleborg.
Jag sov lite grann till Th ringde och undrade om jag ville komma in och umgås lite.
Bra samtal och vi satt och talade på hans rum ända till frukost startade.
Under frukosten satt vi ner i riktigt tjusig inredning och skinnsoffor.
Jag såg en akustisk gitarr och Thorsten tog fram den för att spela och sjunga där vi satt.
Sådana stunder är ju alltid att uppskatta. Vem gillar inte lite livespel.
.
.
Vi checkade sedan ut i god tid för att resa iväg mot nästa spelstad - Malmö.
Möte med några kända personer och sedan dags att inta teatern för scenografi och tekniker.
När jag är med behöver inte Th repa på scenen. Han vet att jag har full koll.
Denna afton hade vi tekniker på ljud och ljus så det enda jag gjorde var att instruera dom.
Så de vet när och hur vi önskar ha ljud och ljus under vår föreställning.
Jag kunde därför ha full koll på Thorsten och förbereda honom inför att kliva upp.
I logen precis backstage så kunde man se scenen på en tv-skärm.
Jag städade bort allt smink och alla kläder så vi får mindre att göra efteråt.
Sedan satte jag mig på scenkanten bakom ridåerna och såg föreställningen på nära håll.
Efteråt kollade jag att Thorsten mår bra och även att personal är nöjda.
.
.
Så snart vi lämnat teatern så åkte vi ut i bil på några nattliga färder.
Vi var i Landskrona, Löddeköping och Lund, för att senare landa tillbaka i Malmö.
Timmarna gick och det började bli dags att ställa bilen och inta sängen.
Vi såg till att få lite extra tid på oss innan utcheck och kunde därför
ta det lugnt på hotellet och avnjuta frukosten, samt faktiskt koppla av på rummet också.
Så himla skönt att få ha denna stunden innan man reser hemåt igen ♥
.
.
Vi gjorde även några stopp på vägen i Malmö city.
Dels skulle scensmink och krämer köpas och det ska ju gärna vara märken på sådant.
Th fick även en ny spraydeo som jag valde ut. Tyckte den luktade Thorsten.
En riktigt jäkla god doft och han blev överraskat Nöjd!. Dior Sauvage blev det.
Några butiker blev det men också lite mat i magen. Kycklingfilé med klyftpotatis tog jag.
Gött att få lite mer husmanskost när man är på vägarna och rör sig.
Fick låna Thorsten's rock. Lite stor kanske, men den värmde gott.
Vi tackade Skåne för denna gång. Sen väntade ett antal timmars restid i turnébilen.
Vi var trötta men vi hade hela kvällen och hela natten framför oss.
.
.
På hemresan hamnade jag och Th i ett intressant ämne ett tag.
Vi diskuterade det här med skådespel och min tidigare bakgrund, kompetens med mera.
Han vet att jag skulle bli en sjukt bra teaterpedagog. Det skulle passa mig.
Han tycker jag är intelligent, bra lärarinna, god kunskap inom teatern och mer därtill.
Då behöver jag bara läsa in grunderna och sen skulle jag vara färdig snabbt.
Absolut intressant att höra hans synpunkter. Han om nån vet ju.
Jag ansåg att jag nog är för gammal för att ta upp teatern, men han tyckte tvärtom.
.
.
Helgen har iallafall gått riktigt bra. Det blir bara bättre för varje vecka som går ju.
Alltså jag har verkligen mötts utav Hyllningar från alla håll..
 Jag är tydligen en ren stjärna! Thorsten i sin tur tycker att jag är som född för detta yrke.
Personal i städerna vi besöker är också sååå otroligt nöjda. Bara fina ord ♥
Produktionen likaså. Jag är fullständigt överöst med beröm. Jag är ju bara mig själv.
Det blir som att de berömmer den jag Är. Så det värmer så innerligt ♥
Snart är vi på vägarna igen. På onsdag är vi i Linköping och på fredag nere i Ronneby.

Inga kommentarer: