onsdag 25 april 2018

Pga bristande resurser

Borde man bli glad när en kallelse till rättegång efter tre långa års väntan
slutligen dimper ner i brevlådan? För att mannen som skulle ge dig trygghet ballade ur.
Helvetesnatten där jag flög som en vante och dunkades i vägg och golv.
Natten han skulle driva ur demoner ur mig för att jag visade att jag var livrädd för honom.
Vilket inte är så konstigt då han ju försökte dränka mig i mitt egna badkar.
Att se sin partner förvandlas till en skräckfilm i fyllans dimma, är ingen rolig upplevelse.
Men inte heller när han sen sitter och förnekar sitt våld i rättssal....
.
Strax innan våldet satt jag länge ute i kylan och inte vågade gå hem.
Min inkorg på mobilen fylldes snabbt av hatiska och vidriga sms, som tydde på aggressivitet.
Polisen tömde min mobil, fotade min kaotiska lägenhet och min skadade kropp.
Sjukhusjournaler ökade med tiden och utredning på frideborg bedömdes våldet till högre grad.
Även om Han anser att. Jag .är den dåliga som söker rättvisa för vår helvetesnatt.
.
.
Nej jag blev inte glad när pappret damp ner i min mörka dova hall.
Inte heller när jag fick höra att åklagaren valt att behålla en ynka liten scen av denna kamp.
Natten jag då inte visste om jag skulle överleva om polisen inte hade avbrutit.
De valde att behålla scenen. "hårdragningen" .som två poliser i rättssal sedan fick vittna om.
De beskrev honom som full, aggressiv och hotfull. Men han friades helt.
Eftersom rätten enbart bedömde den för Mig säkert mildaste scenen ur denna helvetesnatt,
så kan han givetvis inte heller dömas för annat våld just den här långa natten.
Så är det ens värt att på riktigt överklaga det domslutet?
.
De har sett foton, sms, fått journaler och även röstbrevlåda.. Men de struntade i det.
Man ger sig inte in med rättsväsen för att det är roligt. Man söker rättvisa.
Men det blir ett rent Hån när de väljer att ignorera de scener där jag. Kämpade för mitt Liv!
Likaväl som det är ett hån att han sitter där och nekar till värsta natten i mitt liv.
Han som skulle vara min trygghet. Sitter där och inte värderar mig högre än att neka sitt våld.
För att sen gå hem och klä sig i största offerkoftan, med hatiskt mönster på.
Där undertonen på något vis verkar vara att jag vill Honom illa för att våld fick konsekvens.
Hans insikter i den långa arresten kändes nu fullständigt som bortblåsta ord...
.
Ja detta är anledningen till att jag aldrig anmält en pojkvän för våld i relation.
Men att polisen stormande skriker utanför mina fönster då de bevittnar en våldsam partner,
gör ändå att det blir en anmälan med tusen plågsamma polisförhör i omgångar.
En rättsläkare som närgående ska gå igenom skador på min avklädda kropp medan tårar rinner.
Skador som dessutom visade sig styrka min berättelse om denna helvetesnatt.
Ja många bevis fanns och Finns kvar. Men hånsamt och kränkande valdes dessa ändå Bort.
Men att min egna pojkvän gav sig på mig med våld i mitt egna hem för att jag den kvällen var Ärlig
om att jag fått en glad midsommar hälsning från en manlig gammal vän - är kränkande!
Att sanningen ska behöva göra mig till en slagpåse för hans osäkerhet....
.
.
💥Sammanfattningsvis - Dränk din flickvän i hennes egna badkar,
kasta runt henne som en vante och dunka henne i golv och väggar, fullständigt brutal.
Skrik hysteriskt till henne att  .Ingen klarar av dig, det är bäst du tar ditt liv!
Ja gör vad f-n du vill mot henne. Neka för att slippa ta ansvar och bli därmed frikänd helt och fullt.
MEN - Handhåller du en mobiltelefon bakom bilratten - Då jäklar!.........
Förmodligen kommer jag ju inte anmäla om det händer igen. Förmodligen slipper Han ju undan,
precis som alla gånger hittills. Men hoppas han en dag tar sitt ansvar ändå.
För det är först då han kan bygga ett stadigt liv. För på lögner får man ingen hållbar kärlek.
Bild 1 Bild 2 Bild 3 

Inga kommentarer: