torsdag 1 mars 2018

Fössta tossdan i mass ♥

Jag har alltmer utvecklats och uppgraderat mig yrkesmässigt.
Större artister, större arenor, större resultat och i detta också mer begränsad som just fotograf.
Sist jag fotade PJ så kände jag det som mest, att jag Måste ha bättre objektiv.
.
Det är alltså dags att ta nästa steg och kunna utföra riktig kvalitet!
Jag har kollat upp noga och läst recensioner. Slutligen dominerar Nikkor 70-200 f/2.8E .VRIII.
.

.
Objektiv är ju alltid viktigast och min D7100 är en riktigt bra kamera.
Men nästa drömmål är ändå att införskaffa mig en fullformatare, då det är nödvändigt i längden.
Jag fotar så otroligt mycket i dålig belysning där extra ljus och skärpa är extra viktigt.
Efter lite undersökningar har jag slutligen valt ut Nikon D850 som min nya.
Det är ingen nyhet att fotografering är en jäkla dyr hobby. Men kvalitet belönar sig ju bäst.
Jag är sjukt redo att ta min kompetens ännu ett steg närmare professionell.

Inga kommentarer: