måndag 15 januari 2018

G - som i gemenskap ♥

Idag har mamma rest hem till sig och jag har nu städat hela hemmet.
I morgon kommer jag tvätta och då tar jag med det mesta, även mattor, dukar och duschdraperi.
Mitt minimala julpynt åkte också ner idag, så hemmet och fått sig en rejäl omgång.
Tänk vad händelserik månad jag haft ändå. Först var det jul, sedan kastade vi oss upp till Sundsvall,
sen boendes hemma hos Thorsten .och sen kom ju mamma och Alwin hem till mig ♥
.
.
Ja det har varit två trevlig veckor tillsammans och mycket hinner man med ♥
Vi har kollat in de stora reorna på stan, gofikat, men också blivit utbjudna vid flertal tillfällen.
Myst i soffan, besökt Sörping, småpratat in på nätterna och gått långpromenader.
De där mer spontana kvällarna ut i gemenskapen har nog varit det vi uppskattat mest ändå.
.
.
Fast även efter en sån där kall nattlig promenad är det uppskattat att komma in,
tända ljus och bereda oss en smarrig kvällsmat vid köksbordet.
Men nu är jag själv igen och har spenderat veckostarten med denna rejäääla storstädning.
Så blir en tidig sänggång denna kväll. Trött, men både nöjd och tacksam ♥

Inga kommentarer: